• ZZ12

Britax vagnar, årsmodell 2012 och 2013: erfarenheter???

Hej!

Det är så svårt att hitta erfarenheter och kommentarer om Britax barnvagnar på nätet!

Britax har en hel del intressanta vagnar tycker jag, men jag undrar hur kvaliteten är i verkligheten!??

-bra att köra?
    -går inte sönder?
    -bra sittkomfort/sittdel?
    -mm mm...

Framför allt intresserad av B-Smart, Affinity, B-dual...

Alla kommentarer och erfarenheter är välkomna!!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-13 17:14
    Ngn av ovan vagnmodeller som har ergonomisk sits??

• Svar på tråden Britax vagnar, årsmodell 2012 och 2013: erfarenheter???
  • wendytime

Jag hade en Britax B-Mobile från 2012 och jag var inte nöjd. Den kändes hoppig och skramlig (kändes verkligen som det var noll fjädring), omöjlig att köra i snö och sittdelen fick jag inte ens dit med våld när det var dags för den. Då tröttnade jag och sålde den.
    Den hann inte gå sönder men däremot hade vi fästen till bilstol på den och några gånger trillade de av.
    Så jag skulle inte rekommendera den, men smaken är ju olika :)

• TaSe

Jag har också haft dn britax b-mobile. Värdelös. Det var barnplågeri att åka i den och den var gräslig att köra. Som tur var rostade den sjukt fort, så jag fick reklamera skiten. Enda positiva med den var den snygga färgen.

• ZZ12

Oj, oj, oj, det låter ju inte bra...

Erfarenheter av Britax B-Smart?? Det ser väldigt fin ut o smidig på bild, men hur är den i verkligheten....???

• TaSe

Jag har bara testat b-mobile. Men kolla fjädringen (den är obefintlig på b-mobile) och hur vettigt barnet sitter i vagnen. Min son halvlåg alltid. Sitsen var liksom för kort och remmen mellan benen på selen var på tok för lång, så det passade inte alls.

• ZZ12

Bra idé! Problemet är att jag inte hittat ngn vagn inne i butik ännu. Vill ju gärna provsitta/köra först men har bara hittat en Affinity ännu i butik...
    Att de inte är så vanliga i butik bådar ju liksom inte gott... 

• ZZ12

Skulle gärna vilja höra lite om erfarenheter om B-Smart.....?

• emelielj

Jag har en b-smart och älskar den! Köpte den begagnat och gillar den så mycket att jag ska klämma på britax Affinity nästa vecka och köpa den om jag gillar den lika mycket.

• MelDag

Supernöjd med min Britax b-smart! Påminner till utseendet och har funktioner som "värsting-vagnarna" i över 10 000kr klassen. Fullt liggläge på sittdel. Vändbar (fram&bak) så jag brukar vända beroende på hur det blåser. Lätt att fälla ihop och tar väldigt lite plats! Framhjulen är svängbara men går att låsa. Suffletten går att fälla ner väldigt långt ner och har mesh för god cirkulation. Varukorgen är guld värd! Bor i city och den är kanon i butiker, kommunaltrafik. Har även använt den på terräng och låst framhjulen och det fungerade bra, men där är alltid lufthjul att föredra tycker jag. Den klarar ju inte terräng med sin lätta vikt lika bra som en tung och stor vagn så klart. Liggdelen var vi helt saliga över. Bara klicka i/av och bära med sig bebis. Regnskydden som följer med tyckte vi dock inte om så vi köpte separata. Inte jättestor sittdel (eller längd på sele) så välj åkpåse inför vintern med omsorg om det inte ska bli för tight för bebis. Absolut prisvärd. Så pass att jag använde liggdelen 4-5mån. Bytte till sittdelen. Köpte en lufthjul Brio för 500kr på blocket att ha som dagisvagn och tvättade upp och gjorde fin ifall det skulle komma 1m snö :) Det gjorde det inte men vi använde oss av båda denna vinter. Dessutom tog Britaxen ingen plats att förvara så det gjorde inget att ha 2st vagnar! Om de kan göra bilbarnstolar är de nog inte helt efter när de gäller vagnar. Man kan hitta videos om deras vagnar på youtube. Dessutom har Britax numera köpt Brio!

Svar på tråden Britax vagnar, årsmodell 2012 och 2013: erfarenheter???