Hur funkar det...
Jag har varit gift 6 år, skilde mig för 2 år sen, har en dotter, som bor hos mig. Men är hos sin pappa varannan helg. Det funkat ganska bra. Men nu har jag fått problem .
Jobbat tills augusti i år. Har känt länge, att vill göra nåt annat , att gå vidare mer livet, att ge bättre liv till dotter. Då tänkte börja plugga. Hade ansökt sjuksköterska utbildning över ett år, men hade inte kommit in, tills nu. Jag blev så glad, att nu har jag kommit nånstans, att börja nytt liv. Men hade kvar anställning , nu har det " extra vid behöv". Så jobbar ibland. Problemet har varit, att skolan ligger hemifrån ca 8 mil, och jag pendlar. Jag kom in i reserv , att jag missade ibörjan 2 veckor. Och nu känner inte alls, att kan fortsätta, det tar tid, pengar, energi med dessa pendling nästan varje dag . Och nu tänkte att avbryta mina studier, och har sökt närmare hem. Men har tagit studiebidrag med lån, som måste betala tillbaka, om börjar plugga igen. Nu tänkte att börja jobba mer, men det räcker inte mer"extra". Ska ringa till jobbet, om får samma anställning som tidigare, hade 30 timmar i veckan, Om det går inte, måste ta a-kassa. ( det kommer ta ju nästan 2-3 månader , när de ska betala). Så nu är jag tvungen att kontakta socialen, att klara mig. Nu jag vet inte hur kommer det funka med socialen. Jag har problem med min ekonomi, redan ca ett år, när började leva med smslån, att leva. Jag tog körkort, jag köpte bilen, som nu kommer att behöva sälja. Nu kommer jag bli rädd, om socialen kommer se min situationen, kommer de ta min dotter , att jag har inte råd att ta hand om henne?? Jag har hyra 6200 krona, och försökt att hitta mindre bostad. Hur ska man gå vidare ?