Ska jag ge ersättning eller blir hon mätt?!
Hej!
För en vecka sedan föddes min dotter, nästan 4 veckor för tidigt. Amningen kom aldrig igång på bb, hon fick alltid sutta ca 20 min innan hon sedan blev koppmatad. När vi kom hem fortsatte jag att ge på flaska och började pumpa för att få igång mjölken.
De på bb sa att jag skulle öka ersättningen med 10ml om dagen och att hon skulle äta var tredje timme. Dels för att gå upp i vikt och dels pga att hon har lite gulsot.
Nu har mjölken kommit igång och det fullkomligt rinner ut... Använder amningsnapp då jag inte har några bröstvårtor och hon får inget tag utan den. Personalen på bb sa att jag sen skulle amma och sedan fylla ut med ersättning. Men hur vet jag hur mycket hon får i sig?!
Hon tar bröstet och suger, men äter kanske ca 5-10 minuter bara. Byter blöja och så emellan men hon vill inte fortsätta, utan verkar nöjd. Ska jag ändå truga i henne ersättning? Och enligt vad personalen sa ska hon då äta 80ml vid varje mål idag, är det inte mycket för en sådan liten bebis?!
Ibland vaknar hon innan dessa tre timmar gått och vill äta, och ibland väcker jag henne... Första barnet och man är ju hel nojjig!