Anonym (kärleksört) skrev 2013-10-14 11:45:20 följande:
Förälder flyttade plötsligt utomlands. Var omöjlig att samarbeta med innan. Jag ansökte om ensam vårdnas Förälder vägrade delta i vårdnadsutredning eller komma till Tingsrätt. Föräldern ägnade istället all tid till att anmäla mig till soc. för precis allt. Förälder gjorde bort sig totalt. Men trots förälder blivit av med vårdnad och har umgänge över lov så väljer förälder att inte träffa sitt barn utan istället fortsätta anmäla mig till Soc. varannan månad....
I mitt fall har jag varit föremål för 15 socanmälningar på två år nu, från den andra föräldern. Allt ifrån påståenden om att flickan inte får mat, är smutsig, stökigt, dålig ekonomi till anklagelser om övergrepp och misshandel. Själv har jag endast gjort 2 anmälningar, om kvinnomisshandel men tyvärr kom jag för sent så pres. tiden hade gått ut. Det är dock ingenting jag egentligen bryr mig om idag, flickan säger själv att hon inte vill till pappa alls pga bråk och tjafs mellan honom och hans nya sambo. De har också en drös med styv/halvsyskon och det är förstås svårt när alla ska samsas. Jag har gjort allt för att de ska ha varannan vecka fungerande men pappan tar INGET ansvar, då menar jag INGET för någonting! Är så uppgiven. Pappan hotar också med att flytta långt bort med barnet regelbundet och har själv uttryckligen talat om i klartext för gemensamma bekanta att han inte kommer ge sig "förrän hon (jag) är död och begraven" och "aldrig i hela helvetet att flickan ska bo hos henne". Han är ute efter egen vårdnad. Detta säger han även till barnet....
Såklart är jag inte felfri (däremot inga allvarliga fel, är synad i sömmarna pga alla anmälningar utan anmärkning) men flickan vill vara hos mig och jag har aldrig snackat skit om pappan inför henne, har försökt allt. Vad tror ni om mina chanser till egen vårdnad?