Jag nekas umgänge med mina barn... Vad ska jag göra?
Jag har 4 barn med en kvinna jag levt med i 12 års tid. Vi är separerade sen några år tillbaka. hon valde att flytta många mil bort och tog med sig tre av barnen, det äldsta barnet vart boende kvar hos mig för han ville det. Nu bor alla 4 barn hos mamman då äldsta barnet fick längtan till mamma och jag accepterade det. Barnen ska vara hos mig varannan helg + lov. Nu till saken.... Många gånger har jag fått ett sms samma dag jag ska hämta barnen att dom är sjuka eller inte vill komma till mig. Jag får inte prata med dom i tel, så vet inte alltid om det stämmer? :( Jag har fått träffa mina barn 1 helg på två månader nu.. Och min äldsta grabb svarar inte i tel, inte heller mamman. Jag har kontaktat familjerätten, men dom säger att dom inget kan göra... Vill inte barnen åka eller är dom sjuka så är det inte falska grunder enligt dom. Jag vill träffa mina barn, men vet inte hur jag ska gå tillväga eller vad jag har för rättigheter. Kan tillägga att det är mera invecklat, men ville fatta mig kort. /ledsen pappa.