• Nayara

    Kostnader för insemination i Danmark

    Hej!

    Jag undrar om de här priserna, för insemination (inklusive resa) på Gaia graviditetsklinik i Danmark, är relevanta:

    Samtal - ca 600 kr.
    Insemination, öppen donator - ca 5400 kr.
    Färja från Göteborg till Fredrikshamn, tur och retur - ca 1000 kr.
    Tåg från Fredrikshamn till Hobro, tur och retur - ca 600 kr. 

    Har jag räknat rätt? Och finns det några fler kostnader?

  • Svar på tråden Kostnader för insemination i Danmark
  • MammaKajsa

    Jag har en kompis som har fått barn med hjälp av klinik i Danmark och hon fick mycket hjälp och råd på ett nätverk som heter femmis, se infon nedan.

    Vilka är Femmis?


    Femmis, frivilligt ensamstående mammor med insemination/IVF, är en ideell och obunden förening. Föreningen består av kvinnor i olika faser av processen att bli mammor som ensamstående med assisterad befruktning på klinik och med donator.


     www.femmis.se
     
  • PoL

    Jag tror att samtalet kan ske per tel - ibland utan extra kostnad och i annat fall utan resekostnad och tid.

    Om du har bil kan det ev löna sig att köra via Helsingborg och ta färjan över där.

    Lycka till

  • Saturnus

    Jag tror Copenhagen Fertility Center är billigast men jag upplevde det som löpande band. Inget jag kan rekommendera. Lycka till!


    Nayara skrev 2013-10-12 20:34:07 följande:
    Hej! Jag undrar om de här priserna, för insemination (inklusive resa) på Gaia graviditetsklinik i Danmark, är relevanta: Samtal - ca 600 kr. Insemination, öppen donator - ca 5400 kr. Färja från Göteborg till Fredrikshamn, tur och retur - ca 1000 kr. Tåg från Fredrikshamn till Hobro, tur och retur - ca 600 kr.  Har jag räknat rätt? Och finns det några fler kostnader?

    .
  • Saturnus

    Där ingår ul och samtal i priset.


    Saturnus skrev 2013-10-18 22:05:46 följande:
    Jag tror Copenhagen Fertility Center är billigast men jag upplevde det som löpande band. Inget jag kan rekommendera. Lycka till!
    .

Svar på tråden Kostnader för insemination i Danmark