• Vattenliljan

Någon mer som försöker få en tvåa?

Hej hej! Här är en med PCO som är lyckligt lottad och har fått en liten knodd! Vi försökte med Pergotime samt Puregonstimuleringar i ca två år innan vi tillslut fick göra IVF och då lyckades på första försöket! Nu vill vi ha en tvåa och jag har idag börjat första Puregonkuren. Nu kör vi på stimulering igen, men vi kommer bara ge det några försök innan vi går vidare till IVF eftersom vi redan har embryon i frysen. Är det några mer PCO:are där ute som har barn men nu försöker bli gravida igen? Känner mig liksom inte riktigt "hemma" i de vanliga "försöka-bli-gravid-trådarna"... :)

• Svar på tråden Någon mer som försöker få en tvåa?
  • Stinen10

Jag är inte framme där riktigt än, men snart:)

Fick vår dotter augusti -12, efter massa kurer Pergotime blev det två omgångar Puregon innan plusset kom. Har börjat äta Yasmine p-piller för att få lite regelbundenhet på mensen till början av nästa år när vi ska försöka oss på en tvåa. Tydligen ska även Pco-are (jag har dock ej den överviktiga varianten) kunna vara väldigt fertila några månader efter avslutad p-pillerkur. Annars blir det Puregon igen...

Lycka till:)

• MrsTS

Här är en till med PCO som ska försöka sig på en tvåa:) Sonen blev till genom ivf/icsi 2012. Har ett inbokat besök för ivf-planering i mitten på november. Är dock orolig för att det ska dra ut på tiden i och med att menscykeln lever sitt eget liv:S

• Vattenliljan

Stinen10: Vad spännande! Jag har bara tagit preventivmedel (p-plåster) en gång i mitt liv och det var när jag slutade med dem som jag började fertilitetsutredning. Tog nästan 2,5 år för oss att få ett plus, men jag har också hört det där om att det kan vara lättare precis när man slutat med p-medel, så det stämmer säkert för vissa!

MrsTS:  Aha, ni kör IVF direkt ni. Lyllos! Jag önskar att jag också kunde det, men de sa på Huddinge (där vi gick tidigare och där våra frysta embryon finns) att vi inte får starta igen förrän efter årsskiftet, så vi kör "vanliga" hormonstimuleringar sålänge. :P Men det där med menscykeln borde väl inte vara ett problem? Jag har mens 1-2 ggr/år och för att vi ska kunna komma igång med stimuleringar etc. har jag alltid fått en Proverakur först. Den "tvingar" fram en mens. Så be om det om det är osäkert när du kommer få nästa mens!

Jag har nu tagit Puregon i sex dagar och var och gjorde VUL idag. Till min stora förvåning har äggblåsorna växt jättemycket (om man jämför med mina tidigare stimuleringar), så jag fick faktiskt halvera dosen och ska tillbaka redan på lördag för en till koll. Spännande, spännande! Kroppen verkar ha fattat vad det handlar om den här gången. ;) 

• Stinen10

Vattenliljan: Va kul att du reagerade  så bra på sprutorna denna gången. Vad är det som gäller nu? Stimulerar dom fram ett ägg, sen blir det äl-spruta och sedan mys 36 timmar senare? Det var så vårt lilla Hjärta blev tillKyss
    Håller tummarna för att det ska gå vägen för er utan IVFSolig

• Nathexxx

Försöker inte få en tvåa men en 4 ra Dag 13 på 4de dubbelkur av pergotime.

• Vattenliljan

Stinen10: Ja, det känns väldigt kul att kroppen reagerar så pass mycket bättre nu än vid de tidigare stimuleringarna! Det finns visserligen en relativt stor risk att båda de stora äggblåsorna (15 resp. 12 mm i torsdags) fortsätter växa och i så fall får vi hoppa över den här cykeln, för att undvika tvillingrisken. Men nu HOPPAS vi att den lägre dosen gjort att den största äggblåsan dragit ifrån medan resten (12:an och ett tiotal småttingar) stannat av. Imorgon bitti blir det ultraljud! Iiih!

Nathexxx: Wow, fjärde barnet! Det är inte illa. Har alla blivit till med hjälp, eller har ni lyckats naturligt också?  

• Stinen10

Vattenliljan: Vi hade faktiskt två stora fina ägg när vi tog äl-sprutan men vi körde på ändåObestämd
    Men som tur var så blev det bara ett barnFörvånad

• Vattenliljan

Hehe, ja vilken tur! Här blev det inget den här gången tyvärr. :( Fick en blödning för några dagar sedan. Jättekonstigt! Dagen innan hade jag varit på UL och då såg allt bra ut, förutom att äggblåsorna inte hade växt sen sist. Men sen blödde jag litegrann i ett par dagar och dagen efter när jag gjorde UL igen hade de stora äggblåsorna krympt. :( Så nu ska jag vänta på en mens, och sen kör vi igen. Hoppas den kommer fort! Det blir nog bara ett till försök på Sophiahemmet för oss. Vid årsskiftet får vi göra IVF igen sa de på Huddinge (har tre frysta embryon där) så då går vi vidare till det istället. Känns spännande, men läskigt samtidigt. Jag har sagt att vi gör ett IVF-försök och sen ska vi inte försöka mer utan nöja oss med ett barn. 

• Nathexxx
    Vattenliljan skrev 2013-10-18 23:38:47 följande:
    Stinen10: Ja, det känns väldigt kul att kroppen reagerar så pass mycket bättre nu än vid de tidigare stimuleringarna! Det finns visserligen en relativt stor risk att båda de stora äggblåsorna (15 resp. 12 mm i torsdags) fortsätter växa och i så fall får vi hoppa över den här cykeln, för att undvika tvillingrisken. Men nu HOPPAS vi att den lägre dosen gjort att den största äggblåsan dragit ifrån medan resten (12:an och ett tiotal småttingar) stannat av. Imorgon bitti blir det ultraljud! Iiih! Nathexxx: Wow, fjärde barnet! Det är inte illa. Har alla blivit till med hjälp, eller har ni lyckats naturligt också?  

Nej alla med hjälp första tog 39 månader lyckades med puregon ich ovitrelle tillslut! Nr 2 o 3 med pergotime :)
  • Fiiaa

Hej! Jag försöker oxå med nr 2, men de går inget vidare. Försökt i 1 år 8 mån. Utredning i vår/vinter fick diagnos pco, har egen mens men ingen äl. Å min sambo har lågt antal å slöa simmare. Så vi provade pergotime, fick ägg men dom släppte inte så på tredje försöket med pergotime fick jag spruta i magen då släppte ägget. Men tog sig inte. Sen i juli spolade jag äggledarna. Sen i aug kom de spontana ? lycka! Lyckan blir kort, i v12 träffade jag läkare på mvc, rena turen å bad han kolla för att fast ställa vecka.

Men då fanns inga hjärtslag:( fostret dog redan i v 8:( känner mig lurad av kroppen. Så kallas MA

Men nu vill jag ta nya tag! Väntar samtal från min gyn på onsdag. Då ska en plan läggas upp!

• many87

Hej vi försöker också få en 2a. Kört 5kurer med pergotime under året, blev gravid med pergo + äl spruta men slutade i MA. Nu ska vi till sahlgrenska i morgon för att ta nya prover och diskutera syskonförsök...

• Pling123

Hej, vi har försökt i snart 1,5 år med ett syskon. Jag fick diagnosen pcos i börja av året, har egen mens men ingen äl, har kört 4 pergotimeomgångar under året och i september fick jag ett plus, men som tyvärr var utomkvedshavandeskap som släppte utan att behöva operation som tur var. Nu väntar jag på att göra en spolning innan vi försöker igen. Börjar bli lite segt, men försöker hålla modet uppe. Kämpa på tjejer! Någon gång är det vår tur!!

Svar på tråden Någon mer som försöker få en tvåa?