• gbgmamma69

Fler bebismammor runt 40 i Göteborg?

Postade detta i en annan kategori, men den passar ju kanske bättre här!

Finns det någon mer än jag i Göteborg som är runt 40 och föräldraledig?

Jag är 44 år och har en 3-månadersbebis. Känner mig överårig bland yngre mammor, saknar någon med liknande referenser och upplevelser. Vore roligt med någon att prata med och göra saker ihop med någon gång ibland. Ut och promenera, fotografera, gå på museum kanske..? Jag är rätt kultur- och litteraturintresserad och gillar att ibland prata om annat än bebisar... :)
  • Svar på tråden Fler bebismammor runt 40 i Göteborg?
  • MUML

Hej,
    jag är lika gammal som du och har iofs ingen bebis längre, min dotter har hunnit bli 2 år, men ändå... jag kan känna mig lite gammal som småbarnförälder. Dessutom har jag bla kulturella intressen, så jag tar gärna en promenad och ett museibesök. Fast jag är ju mest ledig på helgerna förstås.

• gbgmamma69

Se där! Så kul att någon svarar! På helgerna är det i och för sig mest familj som gäller här, men vi kanske kan få ihop det någon gång?! Jag skickar ett meddelande till dig.

Jag vill fortfarande gärna träffa någon som har lust att hitta på något ibland på en vardag! Det kan väl inte vara så att jag är helt unik som mammaledig i Gbg? Måste väl finnas någon mer som är ungefär som jag..? :)

• RigaMaria

Jag har en 5-månadersbebis! Själv är jag 47 och kan ibland känna som du. Inget fel alls på yngre mammor - jag kan identifiera mig med både yngre och äldre! Men det kan vara svårt att få den där "riktiga" kontakten.

Jag bor lite utanför Göteborg. Jag har skogen runt hörnet och knatar ofta ut med vagnen. Det händer att jag är inne i stan och tar en fika och tittar runt lite.

• Matilda13

Hej! Jag är 41 år och har en bebis på 3 månader. Det är mitt första barn och jag saknar äldre förstagångsmammor att prata med. Bor strax utanför Göteborg i Lerum.

• gbgmamma69

Hej Matilda13,
    tyvärr kan jag inte hjälpa dig där, jag har en 11-åring sedan tidigare. (Nu är ju det så länge sedan så att det nästan känns som detta är första... ) Men jag hoppas någon annan svarar!

• enja03

Hej gbgmamma och Matilda13 och ni andra!

Jag är också en 40+ mamma med en bebis. Kultur och litteratur är några av mina intressen och jag promenerar mycket.
    Vi bor i Gbg och hittar gärna på något på vardagar.
    Det vore mycket trevligt att få kontakt med er.

Hej så länge!

• YlvaD

Hejsan!

Jag är 71:a, har två tjejer sedan tidigare; 11 och 13 år. Och nu en liten kille född juli -2013-

Jag känner precis som ni. att jag skulle vilja ha kontakt med mammor i samma situation som en sjäv, äldre mamma med sladdis ;)

Jag tycker om att vara ute i naturen och röra lite på mig. Just nu blir det promenader med barnvagnen. Skulle vara kul att få sällskap.

• Flickan och kråkan

Hej hej! Jag har inte passerat 40-strecket ännu men är 38.....får man vara med här då ? Bor i Mölndal och har en liten knodd på halvåret och så även en 4,5-åring och nybliven 6-åring. Mycket barnliv för tillfället och behöver passa hämtning i skola och förskola och diverse aktiviteter på eftermiddagar, men skulle gärna träffa vuxna också . När jag inte är mammaledig jobbar jag som högstadielärare.

• Pippski

Hej!
    Lever den här tråden?
    Blir mamma för tredje gången i maj och 40 till sommaren!
    Träffas gärna!
    Bor strax öster om Gbg.

• Helisa

Hej! Jag är 45+ och väntar vårt första barn, BF 27/8.
    Flera av er som skrivit i tråden lär säkert vara klara med er föräldraledighet när det är dags för mig, men har jag tur lever tråden vidare och fler hakar på.

Svar på tråden Fler bebismammor runt 40 i Göteborg?