• fleurruth

Mår illa igen?!

Hej alla,

jag är i vecka 29 och går in i den tredje trimestern.
    Har börjat må väldigt illa igen. :(
    Och det är inget maginfluensekör utan helt klart av graviditeten.
    Varför kommer det tillbaks nu igen?
    Mådde illa första trimestern till ungefär vecka 16.

Någon som känner igen sig eller vet varför det kommit tillbaka?

• Svar på tråden Mår illa igen?!
  • greeneyes

Jag har tyvärr haft då både denna grav och förra. Det kom tillbaka före v 30, även om jag inte behöver kräkas. För mig funkar Postafen hyfsat så här på sluttampen (hjälpte däremot inte i början av grav).

• Philippa

Gå till din BM så de får kolla om du håller på att utveckla havandeskapsförgiftning....

• fleurruth

@ greeneyes okej ska se om det hjälper för mig startade nämligen igår och det känns nästan värre idag med illamåendet.
    Hade inte alls såhär påtagligt illamående under min första graviditet, så här sent. Men är det förresten ok att äta postafen som gravid? Blir du inte trött av tabletterna?

@philippa tack för tipset ska ringa och stämma av med henne. Bäst att kolla upp det. Visste inte att man mådde illa av havandeskapsförgiftning...

• Philippa
    fleurruth skrev 2013-10-09 09:22:07 följande:
    @ greeneyes okej ska se om det hjälper för mig startade nämligen igår och det känns nästan värre idag med illamåendet.
    Hade inte alls såhär påtagligt illamående under min första graviditet, så här sent. Men är det förresten ok att äta postafen som gravid? Blir du inte trött av tabletterna?

@philippa tack för tipset ska ringa och stämma av med henne. Bäst att kolla upp det. Visste inte att man mådde illa av havandeskapsförgiftning...

Jag gjorde det.....
  • fleurruth

@philippa ojdå stort tack för du skrev detta ska se om jag kan få någon tid hos mvc men de är sås våra att få tag på.

• trollamamman

Jag har under alla mina nu tre graviditeter fått tillbaka illamåendet i tredje trimestern, det behöver inte vara någon fara! Har mått extremt illa fram till vecka 17-18 och sedan fått tillbaka det runt v 30. Enligt bm kan det bero på att hormonerna ökar igen när bebisen i magen har en väldig tillväxtfart runt veckorna 29-34 (? kan minnas fel på någon vecka men ungefär..)

• fleurruth
    trollamamman skrev 2013-10-09 11:00:15 följande:
    Jag har under alla mina nu tre graviditeter fått tillbaka illamåendet i tredje trimestern, det behöver inte vara någon fara! Har mått extremt illa fram till vecka 17-18 och sedan fått tillbaka det runt v 30. Enligt bm kan det bero på att hormonerna ökar igen när bebisen i magen har en väldig tillväxtfart runt veckorna 29-34 (? kan minnas fel på någon vecka men ungefär..)

Okej tack då vet jag det. Minns inte att jag mådde dåligt i första graven under denna tid men det kan ju skiloja sig som sagt :)

• greeneyes
    fleurruth skrev 2013-10-09 09:22:07 följande:

Tycker att Philippa hade ett bra råd, se till att utesluta havandeskapsförgiftning först. Du kan ju även ha någon begynnande infektion eller liknande som gör dig illamående, du kan ju avvakta några dagar och se.

Jag blir inte så jättetrött av Postafen under dagen som tur var, dock blir jag det om jag tar dem innan jag somnar konstigt nog. Så jag tar en tablett till frukosten varje morgon. Ja, postafen är ofarligt som gravid.  
    Dotter född 2007, Planerat snitt 131101
  • fleurruth
    greeneyes skrev 2013-10-09 13:00:48 följande:
    Tycker att Philippa hade ett bra råd, se till att utesluta havandeskapsförgiftning först. Du kan ju även ha någon begynnande infektion eller liknande som gör dig illamående, du kan ju avvakta några dagar och se.

Jag blir inte så jättetrött av Postafen under dagen som tur var, dock blir jag det om jag tar dem innan jag somnar konstigt nog. Så jag tar en tablett till frukosten varje morgon. Ja, postafen är ofarligt som gravid.  
    Gör som vi sagt har nu bokat tid till barnmorskan så utesluter vi havandeskapsförgiftningen.
    Annars är det väl någon knsig infektion eller bara hormoner som ökat. :) 
Svar på tråden Mår illa igen?!