• anorando

Crosskydd till 3åring

Hej!
    Nu är det så att jag har beställt en liten 50cc fyrhjuling av tomten till min grabb på nästan 3 år och behöver skydd till honom då jag antar att det blir en del vurpor :)

När jag kikar runt på olika sidor så verkar det mesta vara för stort för honom. Har även provat i butik men hittade bara stora grejer.

Nån som vet vart man kan få tag i sånt här till en grabb på 96 cm?

Behöver följande:
    Hjälm (har hittat storlek som passar men de känns på tok för tunga)
    nackkrage
    rygg- och bröstskydd (ev skyddströja/jacka)
    armbågs- och knäskydd

tacksam för svar! 

• Svar på tråden Crosskydd till 3åring
  • Sofie mamma till 2 prinsar

Har du kollat freestylextreme.com eller kollat på engelska/amerikanska sidor? Har två små killar som både kör fyrhjuling och cross och vi brukar kolla runt efter bra saker. Vår äldsta började som 2-åring och hans första hjälm köpte vi på Jula och den funkade hur bra som helst till en början. Lycka till! :)

• anorando
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2013-10-08 22:47:25 följande:
    Har du kollat freestylextreme.com eller kollat på engelska/amerikanska sidor? Har två små killar som både kör fyrhjuling och cross och vi brukar kolla runt efter bra saker. Vår äldsta började som 2-åring och hans första hjälm köpte vi på Jula och den funkade hur bra som helst till en början. Lycka till! :)
    har inte kollat så många utländska sidor! inte ens tänkt på det :) tackar för tipset!

fler tips är välkomna! 
  • Faber

Är det bara för att harva på gården eller skall han gå med i någon klubb? I det senare fallet så brukar det gå att löpa begagnat av andra medlemmar som vuxit ur sina grejor.

*Politiskt korrekt sidfot*
Svar på tråden Crosskydd till 3åring