Känner mig så maktlös
Känns så hopplöst alltihop. Vet inte hur jag ska fatta mig kort om detta, men ska försöka. Jag lever i ett förhållande sedan några år tillbaka. Vi har gemensamma barn jag och min sambo, men han har 2 barn sedan tidigare och jag 1 barn sedan tidigare. Alla barn kommer bra överens och lever som om alla vore biologiska syskon. Problemet ligger nu i att redan när jag och min sambo vart tillsammans, så slog mamman till hans två barn bakut. Hon kunde inte acceptera att barnen fick en bonusmamma och vi backade i många saker som hon ville att vi skulle göra. Såsom att jag aldrig var med vid hämtning/lämning av barnen. Jag var inte delaktig i deras skolgång, intressen, föräldrarmöten osv. Efter ett halvår så började min sambo tröttna på att det alltid skulle vara så omständligt med allting och han försökte prata henne tillrätta, men det vart bara värre. Varje gång hon hämtar barnen så får min sambo eller jag ett samtal från familjerätten att vi gjort någonting som är fel antingen mot henne eller barnen :(( senaste samtalet från familjerätten handlade om att jag inte fick vistas ute på våran tomt när barnens mamma hämtar barnen eftersom hon tycker att det är provocerande att jag "visar upp mig" med våran 7 månaders son, och jag måste då vara inomhus med våran son. Alla dessa krav har gjort att vi inte vet varken ut eller in... Familjerätten var inte till någon hjälp och det som nu ligger oss framöver är en vårdnadstvist då mamman till min sambos 2 barn vill ha barnen helt själv om han inte går med på vissa "punkter" som är helt oresonliga (även fast detta kommer från hennes advokat) vad ska man göra för att slippa dessa bråk... Och kan hon ta vårdnaden ifrån min sambo... Är så ledsen för att barnen blir lidandes på detta sätt :((