• lillisen2

Vad ska jag göra:(

Vi fick i veckan inte reda på bra nyheter angående företaget.
    Antagligen kommer de att varsla typ mer än halva företaget, och jag kommer ryka.
    Detta är inte säkert när jag kommer bli varslad, utan det kan vara nu o de kan också vara i juni 14.

Jag är i v 5+0 imorgon och känner mig så nervös inför framtiden.
    Det är liksom ingen som vill anställa en gravid.
    Vad hade NI gjort? Ska tilläggas att jag är provanställd..

• Svar på tråden Vad ska jag göra:(
  • clembke

Ja vad ska man göra? Börja att spara lite pengar, ta det som det kommer o hoppas att slutdatumet dröjer.

Börja fundera på vad du vill göra ist, kanske passa på att plugga under f-ledigheten.

Hur länge har du arbetat där? Kolla upp lite hur din sgi är inför f-ledigheten.

I nov förra året blev jag varslad från mitt arbete. Vi som precis skulle på att försöka för en trea. Kollade upp lite med fk o då jag skulle få behålla min Fp från mina andra söner - så länge jag var inskriven på af .

Vi bestämde att vi skulle satsa iaf. Nu sitter jag gravid i v 34 o är ännu igen arbetslös. Fick ett tillfälligt vik på dagis i våras, jobbade på mitt gamla jobb över sommaren fram till sista sep. Imon ska jag ringa o sätta upp nig som timvik igen o jobba en månad till.

Sen går jag på fledighet i nov plus att jag har sökt in på skola (distans) som börjar till våren.

Försök se lösningar ist problem. Även om du kanske inte får en fast anställning som gravid kan du kanske få tillfälliga så.att du hankar dig fram till bf.

Svar på tråden Vad ska jag göra:(