Oplanerat gravid med femte barnet
Min äldsta blev nyss 12 år och min yngsta är 9 månader. Jag skulle egentligen bara ha 3 barn men det fick bli en fyra också. Där skulle det vara stopp. Ville ABSOLUT inte ha fler barn. Jag är väldigt färdig med bebistiden och vill börja satsa på mig själv igen. Så sker ett litet misstag som resulterar i något så stort som ett nytt liv. Min man vill behålla det medans min första tanke är abort. Nu har tankarna dock börjat snurra och känslorna är upp och ner. Hur vet man vad som är rätt när känslorna är så delade?
Fem barn! Det är ju helt galet. Vad ska människor säga? Jag vet redan alla de klassiska idiotiska kommentarer som kommer hagla över oss om vi bestämmer oss för att behålla barnet.
Vill jag släcka ett liv?
Är det inte egoistiskt att göra abort bara för att det är bekvämare för en själv eller är det skönt att det finns den möjligheten i Sverige, att faktiskt kunna få vara bekväm och välja själv?
Ena sekunden så bestämmer jag mig för att vi behåller barnet medans andra sekunden känner jag att jag självklart gör abort. Va fan! Det är ju omöjligt att fatta detta stora oåterkalleliga beslut...
Behövde bara skriva av mig...