Orolig över att jag kommer få svårt att bli med barn
Jag ska kanske börja med att säga att det aldrig har blivit tal om att skaffa barn förrän nu det senaste, så vi har aldrig riktigt försökt, men nu börjar jag bli rätt orolig ändå.
Jag är 28 år, vi har kört oskyddat dom senaste 5 åren (vi har varit försiktiga eftersom vi inte planerat barn men jag har aldrig råkat bli gravid) Jag har faktiskt aldrig kört skyddat i fasta förhållanden innan heller och aldrig blivit gravid, trots mycket slarv. Jag har ganska lång menscykel, ca 35-40 dagar, om det påverkar. Bör jag vara orolig eller har jag bara haft "tur"?
Jag antar ju att man inte precis får göra någon sorts undersökning innan man försökt ett bra tag, men i och med att jag kommer vara 29 när vi börjar försöka (jag vill egentligen ha första barnet innan jag blir 30) så börjar jag få panik. Tänk om det inte går så lätt? Jag är omgiven av personer som haft lätt att få barn, ingen har behövt kämpa utan det har "ploppat ut ungar på löpande band, så jag har aldrig riktigt haft tanken på att det inte ska fungera...