• Anonym (Orolig)

Frun hotade att döda oss, byta fru?

När vi skulle gå att äta med barnen på semestern, spårade frun ur och sa att "jag är så trött på er att jag skulle kunna döda er". Barnen började gråta och hon sa att hon inte menade det.

Tänkte på det igen när jag hörde om Dalarö, mannen som låste in sin barn i huset så 2 inne-brändes.
    Man vet aldrig när det kan snäppa till hos de instabila, jag har aldrig hotat att döda någon.

Men även om jag lyckas byta fru, är vårdnad osäker. Kan det hjälpa att barnen berättar om detta och jag spelar in?

• Svar på tråden Frun hotade att döda oss, byta fru?
  • Anonym (kk)

Öh.... kanske bättre att skaffa psykhjälp till din fru istället för att byta ut henne??

• Severus

Byta fru?

Låter grymt seriöst. Som att det redan finns en ersättare, ut med den gamla och in med den nya 

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • ZsaZsa

Naturligtvis är det inte sunt att säga som hon sa. Samtidigt kan det nog tänkas att även i övrigt sunda och normala människor ibland tappar tålamodet så passa att de vräker ur sig rent dumma saker. Kanske du istället borde fundera över vad som gjorde henne så trött på er och hantera det? Hur menar du med "byta fru"? Fruar är inget man beställer på postorder direkt...

Nej, att anföra det enda uttalandet, som inte ens går att bevisa, håller inte för just något.

• Anonym (abc)

Hon skulle absolut få umgängesrätt och då har du ingen som helst koll på vad hon gör. Bättre i så fall att fortsätta bo ihop med henne och kunna ha iaf lite koll.

• Anonym (råger)

Jag får riktiga psykopat vibbar av detta. Packa och dra snarast möjligt. Inte normalt och
    inte OK att hota med sådant. never.  

• puss

du måste självfallet polisanmäla, skilja dig och kräva enskild vårdnad och övervakat umgänge. hur svårt är det att fatta.

Sluta tjafsa din dumma fan.
  • Anonym (abc)
    puss skrev 2013-10-09 11:20:00 följande:
    du måste självfallet polisanmäla, skilja dig och kräva enskild vårdnad och övervakat umgänge. hur svårt är det att fatta.

Det är tyvärr inte jättelätt att få övervakat umgänge och definitivt inte i 15 år.
  • Anonym (Orolig)

Man kanske inte ens får vårdnaden, ska jag spela in hotet om brnen kommer ihåg?

• Anonym (???)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-10-10 14:14:12 följande:
    Hur ska du spela in hotet, ska ni göra om situationen igen och du ha dold mikrofon på dig?
  • Rakad Apa
    Severus skrev 2013-10-07 14:10:06 följande:
    Byta fru?

Låter grymt seriöst. Som att det redan finns en ersättare, ut med den gamla och in med den nya 

Finns postorderfruar från både Ryssland och Thailand vettu
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (stins)
    Du menar att du ska viskande fråga barnen om dom kommer ihåg vad mamma sa och spela in deras svar:
    -"Ja, du menar när mamma sa att hon skulle döda oss?"
    Du verkar inte riktigt riktig själv, det kan väl inte ha kommit från det blå att hon plötsligt skulle vilja döda er...
    Om du nu anser att hon är farlig för barnen och dig så får du väl anmäla henne för det hon sa.
    Byta fru? *suck* Varför då, vilken skillnad i umgänge och vård skulle det göra?! 

• Anonym (abc)

Nej, du ska absolut inte spela in något. Det gör det bara värre för barnen.
  • Anonym (Kontrollör)
    Anonym (stins) skrev 2013-10-10 14:48:18 följande:
    Du menar att du ska viskande fråga barnen om dom kommer ihåg vad mamma sa och spela in deras svar:
    -"Ja, du menar när mamma sa att hon skulle döda oss?"
    Du verkar inte riktigt riktig själv, det kan väl inte ha kommit från det blå att hon plötsligt skulle vilja döda er...
    Om du nu anser att hon är farlig för barnen och dig så får du väl anmäla henne för det hon sa.
    Byta fru? *suck* Varför då, vilken skillnad i umgänge och vård skulle det göra?! 

Den som sat han vat så det är inte konstigt att en sjuk ökänd anmäld stalker har sparat på denna 4 år gamla tråd kan vi läsa i et annat forum.
  • Anonym (Kontrollör)

PS jag tar inga anonyma svar av den anledningen.

• Anonym (yter)

Usch vad obehagligt.

Typiskt kvinnor till svin! Lämna henne omedelbart, tänk på barnen. Dom går alltid först!

• Anonym (trollet)

Byta fru.. men jovisst för fokus bör ju inte ligga på att se till att frun får vård och att barnen mår bra

Vidrigt att göra en trolltråd om ett sådant här allvarligt ämne

• Anonym (Maria)

Säger hon så ofta ?Om hon inte gör det igen,då kan du inte spela in något?Och vad hjälper det egentligen?Barn har rätt att ha sin mamma.
  • Anonym (Kontrollör)
    Anonym (Maria) skrev 2017-07-03 18:09:27 följande:
    Säger hon så ofta ?Om hon inte gör det igen,då kan du inte spela in något?Och vad hjälper det egentligen?Barn har rätt att ha sin mamma.
    Vad jag sett har det hänt överilat en gång av utmattning utomlands av en som inte har svenska som modersmål och var över snabbt.
  • Anonym (Överkontrollant)

Ja det är synd om den där Kontrollant men dom var på semester och kan bli överspända.

• Anonym (det)

Spela in allt annars tror ingen på dig som 'pappa' man

Svar på tråden Frun hotade att döda oss, byta fru?