Vad är grejen med att lämna sin nyfödda i några timmar?
Jag och en vän började diskutera ganska hett ikväll. Det gällde ett evenemang som hon, jag och min man bokat biljetter till och skulle gå på förra veckan men det blev inställt. Nytt datum blev i slutet på november, jag har BF 10e nov.
Man kunde antingen behålla biljetterna och gå det nya utsatta datumet eller få tillbaka pengarna för biljetterna. Det som startade diskussionen var att hon sa att det var för nära förlossningen och därför inte ville ha kvar sin biljett, utan hellre ville gå nån annan gång nästa år när det var till 100% säkert att det skulle bli av.
Förklarade för henne att det finns inget i världen som skulle kunna få mig att missa det här evenemanget, det är något jag väntat på oerhört länge, är min största hobby och nåt jag verkligen älskar. Hon sa det inte rakt ut men det kändes som hon tyckte att jag/vi är oansvariga föräldrar som tänkt åka iväg (evenemanget ligger en timme bort och håller på i ca två timmar, dvs 4-4½h totalt med restid inräknad). Mina föräldrar som är helt underbara ska komma hem till oss och vara här under tiden vi är borta.
Men nu undrar jag vad ni andra tycker, själv kan jag inte förstå vad det spelar för roll att åka bort i några timmar trots att ungen är relativt nyfödd. Inte så att den kan bli traumatiserad på något sätt... tycker det verkar oerhört osunt att vara helt fixerad vid sin unge och aldrig göra något för egen del, känner alltför många såna par och de är INTE lyckliga.