• timmy97

Vobblande framhjul på babytravel och Carena

Vi har en carena double swing som vi älskar men som framhjulet efter några års hårt slit har börjat vobbla, rejält och den är hopplös att köra. Försökte få info  men hittade nästan inget. Går det att laga? Blir det bra?

Nöden har ingen lag och jag köpte en annan vagn idag, en babytravel dublin (syskonvagn), för en liten slant. Den var välanvänd och solblekt men fungerade bra. Tills jag senare körde utan barn och vad händer, framhjulet vobblar. Jag får skylla mig själv som inte undersökte bättre,m en dels frågade jag och dels så körde jag vagnen. Någon som vet om detta går att fixa, för nu står jag med två vagnar med vobblande framhjul. 

• Svar på tråden Vobblande framhjul på babytravel och Carena
  • sarah02

Har också en carena double swing som vi haft problem med vobblande framhjul på. Efter en del luskande kom vi på att det var så när vagnen var för baktung, dvs framhjulen trycktes inte mot asfalten tillräckligt hårt, som detta skedde. Detta uppstod när något av barnen sov i vagnen liggades eller att vi packat den för tungt för långt bak. Är detta kanske orsaken för dig med? Nu tänker vi på hur vi packar vagnen och hjulen vobblar därför inte mer. 

Svar på tråden Vobblande framhjul på babytravel och Carena