Gonal F - Tips, råd och erfarenheter
Hej!
Jag har letat efter en bra tråd om Gonal F, men har inte lyckas hitta någon bra. Så jag provar att starta en.
Jag har PCO och har tagit tre kurer pergotime, var av en var dubbelkur. Men det gav inget lyckat resultat så vi gick över till Gonal F och nu ikväll är jag på sprutdag 19. Jag har varit på UL en gång i veckan sedan vi började och började med 50IE och ligger i dagsläget på 75IE. (har ökat med en steg varje vecka)
Jag ska tillbaka nu igen på måndag och det känns minst sagt nervöst. Senast, för drygt en vecka sedan såg slemhinna som vanligt fin ut, men inga ägg hade växt tills sig. Men min läkare sa att det var helt normalt och att han vill ta det lugnt så vi inte får för många ägg mogna samtidigt.
Men jag har några funderingar/frågor som jag hoppas ni andra som ta Gonal F eller liknande sprutor kan ge tips/råd/erfarenheter på.
1, Sedan ökad dos har (en vecka tillbaka) har jag ökade flytningar, alltså verkligen påtagligt. Är det normalt, tyder det på att min kropp äntligen kanske svarar på behandlingen?
2, Hur många försökt tog det för innan ni blev gravida?
Jag hoppas fler hittar här tråden så vi kan följas åt!