• BabZ

Ägglossningen efter barnafödande

Hej!

Efter mitt andra barn nu som jag fick för två månader sedan har min ÄL blivit jobbig. Tidigare har jag aldrig ens märkt av den men nu är det som att en ny värld har öppnat sig. Ingen direkt rolig, får så fruktansvärt ont i magen som strålar ut i ryggen. Vissa dagar är det jobbigt att promenera för värken. Har även märkt av att jag blir öm därbak(?).

Hur är känns er ÄL?

• Svar på tråden Ägglossningen efter barnafödande
  • Carrossk

Jag hade nog ägglossning nu i veckan. Vart grymt öm i hela buken och hade extrema flytningar. Aldrig känt av ägglossningen förr eller haft så tydliga flytningar. Detta skulle i så fall bli första riktiga menstruationen efter min andra förlossning ( dottern är snart 4 mån). Känner mig fortfarande svullen om magen och hoppas att snart ger med sig. Kanske normalt att ha det så här de första gångerna efter ett så långt uppehåll i cyklerna.

• sanna 90

Första ägglossningen efter förlossning så fick jag så pass ont att det kändes som eskalerande förlossningsvärkar. Var tvungen att andas mig igenom händelseförloppet tills jag svimmade av. Läskigaste jag varit med om! Har inte känt av min ÄL alls tidigare.

Svar på tråden Ägglossningen efter barnafödande