• Anonym (kom tillbaka)

Barnet är 8mån. och min lust är fortfarande obefintlig! Jag vill vilja! Vad gör jag?

Stackars min fina, omtänksamma sambo. Det är säkert 1-2 månader sen sist, igen. Jag har fan ingen lust i kroppen. Tänker knappt på sex mer än i form av dåligt samvete. Ingen onani, ingenting. Jag vill ha sex men min kropp säger liksom bara "neej....".

Har det slagit slint eller? Är det att det är snuskigt för att barnet finns? Hormoner? (f.ö. jävligt less på den ursäkten)

Hur i helvete kan vi återfå ett fungerande sexliv? Jag saknar mig själv och min lust för min vackra sambo Livrädd att nån kåt primadonna tar honom med storm medan jag, mitt trötta okåta skrälle lallar omkring här hemma, trött och risig.

ÅTTA MÅNADER, den borde väl ha återvänt vid det här laget?

• Svar på tråden Barnet är 8mån. och min lust är fortfarande obefintlig! Jag vill vilja! Vad gör jag?
  • jeje01

Ammar du? Ammninghormonerna gör en mindre kåt och torrare slemhinnor (som i sig kan göra att man känner sig mindre villig).

• Anonym (Cc)

Du är inte ensam, det är likadant för mig. Tror faktiskt att amningen är orsaken, jag har svårt att gå från amning till sex. Längtar efter att min kropp bara är min igen!

• Liten i April

I det här fallet tillämpas "fake it til you make it"! Ligg ändå. Till sist kommer det. Även om det inte känns så.

• Anonym (Japp)
    Liten i April skrev 2013-10-04 20:37:12 följande:
    I det här fallet tillämpas "fake it til you make it"! Ligg ändå. Till sist kommer det. Även om det inte känns så.
    Jag tror också på det, lust föder lust
  • Ankaja

Här har det gått två år och jag kämpar fortfarande. Har dock fått veta att mina hormoner inte är som de ska, därav har jag även sköra slemhinnor, så, har ingen lust och när jag ställer upp för mannens skull gör det helvetiskt ont Jag har ingen lösning men söker själv svar och idéer på vad man kan göra.

• asdwe

Låt en annan tillfredställa din man under tiden du inte är kåt på att ligga kanske?

• Anonym (kom tillbaka)
    jeje01 skrev 2013-10-04 20:24:54 följande:
    Ammar du? Ammninghormonerna gör en mindre kåt och torrare slemhinnor (som i sig kan göra att man känner sig mindre villig).

Yepp, ammar typ jämt så visst tror jag att det kan vara boven..
  • Anonym (kom tillbaka)
    Liten i April skrev 2013-10-04 20:37:12 följande:

Jo absolut, vi snackade om det, sambon och jag och båda vill ju att jag ska vilja. Mercy-fuck i all ära, jag saknar att känna den där spontana kåtheten. Självklart upplever jag ju sexet som upphetsande under tiden. Problemet är ju avsaknaden av lust som skulle kunna generera i ett ärligt initiativ.
  • Anonym (kom tillbaka)
    asdwe skrev 2013-10-04 20:51:54 följande:
    Låt en annan tillfredställa din man under tiden du inte är kåt på att ligga kanske?

Helt ointressant. Han vill ju liksom jag att VI har sex. Som han själv sa, jag själv lider nog mest. Han överlever av närheten i övrigt tills vidare.
  • Flisan79

Jag har läst att det är hela 4 olika hormoner vid amning som alla sänker lusten. Troligen biologiskt kvar sen urtiden för att minska risken för en ny graviditet (precis som utebliven äl under amning) så länge man ammar och alltså redan har ett litet barn att ta hand om.

Min lust har återvänt när jag dragit ner på amningen.

• Anonym (kom tillbaka)
    Flisan79 skrev 2013-10-04 21:10:44 följande:
    Jag har läst att det är hela 4 olika hormoner vid amning som alla sänker lusten. Troligen biologiskt kvar sen urtiden för att minska risken för en ny graviditet (precis som utebliven äl under amning) så länge man ammar och alltså redan har ett litet barn att ta hand om.

Min lust har återvänt när jag dragit ner på amningen.

Du ska tro att jag håller hårt i tron om att det är så. Måste googla, det måste finnas på pränt att kvinnokroppen är utformad så, då kan jag väl andas ut i det här..
  • k ek84

Har du börjat använda något nytt preventivmedel? Det kan också orsaka det du beskriver även om det troligtvis är amningshormonerna som spökar. De finns där på både gott och ont.
    Skönt att du har en förstående sambo. Ni löser det med tiden och fram tills dess så kan lite glidmedel hjälpa så länge du är med på det och det känns bra :)

Svar på tråden Barnet är 8mån. och min lust är fortfarande obefintlig! Jag vill vilja! Vad gör jag?