• camomille

Kronan Barnvagn?

Hej, Funderar lite på en Kronan vagn.
    Någon som har en sådan?
    Bu eller Bä?

• Svar på tråden Kronan Barnvagn?
  • camomille

Viseversa: vad är det som du stör dig på?

• skunken

Jag har bara använt min i sju veckor, men köpte den begagnad och har kört mycket både i terräng och i stan. Den är kanon, särskilt om man bor på landet och vill ha en rejäl vagn.

• camomille

Skunken: har du med svängbara hjul?
    Jag funderar på en duo med fasta däck eftersom den behöver vara lättkörd i terräng.

• viseversa

Jag har den med 4 fasta hjul. Inte den med svängbara. Men sitt och liggdelen ser i stort sett likadana ut på dessa modeller. Det jag stör mig på är...

1. Selen man spänner fast barnet i är så jävla TRASSLIG och krånglig att få på.

2. Fotstödet är för kort. Så min 2 åring fick sitta med väldigt böjda ben. Trots att dom LÄTT kunnat bjuda på några cm till utan att det skulle störa.

3. Fotstödet är i tyg vilket är ett minus enligt mig.

4. För kort sufflett. På dom gamla kronan kunde man dra suffletten över hela ungen men på dom nya är dom kortare och ger inte samma skydd. Varför dom nu valde att ta bort en sån sak.

5.handtaget är långt vilket får lite känslan av hävstång när man ska upp på en trottoar. Känns lite som det ska gå av.

6. Det finns inget "snöre" mellan benen på sittdelen vilket gör att man måste spänna fast ungen i denna trassliga sele för att ungen inte ska glida ur.

• camomille

Viseversa: tack för ditt inlägg, det var super! Ska gå och kolla på en kronan i helgen och nu fick jag mer kött på benen :)

• Liezl

Det är en jättebra vagn! Har 2012 års modell med fasta hjul. Kör som smör genom snö tex, och i tuff terräng. Verkligen skön körkomfort och schysst "gung" för barnet. Suffletten till liggdelen är kanon och alla mammor i min mammagrupp har varit avis på den, till sittdelen upplever jag dock den som lite för kort men det gör inte så mycket. Stor och rymlig varukorg också. Mitt barn är nu ett år och jag tror lätt att denna vagn kommer hänga med ett år till, så den är prisvärd. Om du väntar till november tror jag att de rear ut årets modell...

• camomille

Liezl: jättebra, tack. Min bebis kommer om en månad så jag hinner tyvärr inte vänta...om den känns bra i affären i helgen så slår vi nog till direkt :)

• camomille

Tack alla för era svar! Det blev en svart kronan duo:). Känner mig supernöjd, jättefin vagn till jättebra pris. Ska bli så kul att köra bebben i den!

• Liezl

Tror inte du kommer bli missnöjd. :) Om du inte redan köpt åkpåse till så kan jag tipsa om Beemo, den passar till och finns billigt på Jollyroom just nu!

Svar på tråden Kronan Barnvagn?