• ÄlskarBenjaminsyrsa

Är energidryck farligt?

Jag dricker det dagligen. Många gnäller på att det inte är bra etc etc. Jag har druckit det sedan jag var 11 år 2005. vad kan hända om man dricker för mycket egentligen? bara en undring

• Svar på tråden Är energidryck farligt?
  • Maria 434

Beror väl på vad det är för energidryck.
    Generellt kan man kanske säga att energidryck ska tas om man tex har svettats mycket genom träning eller liknande. 
    Energidryck är inte en måltidsdryck direkt.
    Men allt beror ju på vad det är för dryck, vissa är mindre bra än andra   

• ÄlskarBenjaminsyrsa
    Maria 434 skrev 2013-10-03 11:36:37 följande:
    Beror väl på vad det är för energidryck.

Generellt kan man kanske säga att energidryck ska tas om man tex har svettats mycket genom träning eller liknande. 

Energidryck är inte en måltidsdryck direkt.

Men allt beror ju på vad det är för dryck, vissa är mindre bra än andra   

Jag dricker powerking dagligen (är beroende) min kompis blir orolig jag tar långa promenader med min hund för att inte bli överpigg. hur mycket energydryck dricker du och vilka?
  • Maria 434
    ÄlskarBenjaminsyrsa skrev 2013-10-03 11:46:21 följande:

Jag dricker powerking dagligen (är beroende) min kompis blir orolig jag tar långa promenader med min hund för att inte bli överpigg. hur mycket energydryck dricker du och vilka?

Om du är beroende så förstår du väl själv att det inte är speciellt bra...

Jag dricker inte energidrycker eftersom jag inte tror på att stoppa i mig sånt skräp 
  • Vemannars

Dricker enbart Vitamin vatten - Energi dricka - Öl i stort sett, väldigt sällan jag dricker cola och liknande

Dom senaste 6 timmarna har jag druckit 2 stycken 473 redbull och 1 liten budget burk. 
    Rätt standard får i mig minst en liter energi dricka dagligen, beroende är jag inte utan jag kan gå dagar utan också.

Gillar smaken av dom vilket är anledningen till att jag druckit kopiösa mängder ända sen Red bull introducerades på den svenska marknaden (inte säker på årtalet men var väl mellan 13-15 när boomen kom) 

• Lindsey Egot the only one

Hjärtat kan börja rusa.

• Hejhejhej2222

Jag blir fan orolig, min kompis som är 14 dricker typ 5liter energidrycker DAGLIGEN(!) hon skämtar bara om det att hon kommer dö men är fan orolig på riktigt asså !!! Vad ska jag säga till henne för att hon ska sluta? har ingen aning om vilka konsekvenser som kan uppstå av att hon dricker så mycket som hon gör, dessutom har hon adhd, och blir mkt värre när hon bah har luktat på drickan..... eller det räcker inte, hon behöver bara kolla på den så hyper ventilerar hon,, som sagt, är väldigt orolig..

• sportpappa
    Hejhejhej2222 skrev 2016-02-15 04:11:48 följande:

Jag blir fan orolig, min kompis som är 14 dricker typ 5liter energidrycker DAGLIGEN(!) hon skämtar bara om det att hon kommer dö men är fan orolig på riktigt asså !!! Vad ska jag säga till henne för att hon ska sluta? har ingen aning om vilka konsekvenser som kan uppstå av att hon dricker så mycket som hon gör, dessutom har hon adhd, och blir mkt värre när hon bah har luktat på drickan..... eller det räcker inte, hon behöver bara kolla på den så hyper ventilerar hon,, som sagt, är väldigt orolig..

Hur har hon råd?
    Om vi antar att hon dricker burkar med 250 ml som kostar 10 kr styck så betalar hon 4 x 10 x 5 = 200 kr/dag. (det finns betydligt dyrare energidryck så det här är lägsta kostnaden).
    På en månad lägger hon 200 x 30 = 6000 kr.
    På ett år 6000 x 12 = 72000 kr
    Hon får uppenbarligen på tok för hög månadspeng.
  • Anton Chigurh
    sportpappa skrev 2016-02-15 09:55:20 följande:
    Hur har hon råd?
    Om vi antar att hon dricker burkar med 250 ml som kostar 10 kr styck så betalar hon 4 x 10 x 5 = 200 kr/dag. (det finns betydligt dyrare energidryck så det här är lägsta kostnaden).

På en månad lägger hon 200 x 30 = 6000 kr.

På ett år 6000 x 12 = 72000 kr
    Hon får uppenbarligen på tok för hög månadspeng.
    Nu finns det E-dryck för 5 spänn burken, men då blir det, enligt din uträckning, ändå 3000 kronor i månaden vilket inte är så jävla billigt.

Lite så.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Är energidryck farligt?