• Millamjauew

Mindre rörelser. Ringa?!

Hej Har de senaste 2-3 dagarna känt mindre rörelser och blivit lite orolig men skakat av mig det. Imorse dock så rörde det sig absolut ingenting puffade på henne lite och försökte få henne att vakna i över en timme innan jag fick en svag liten spark som svar. Sen dess har jag fått några till. Det har aldrig tagit så lång tid och blev så himla orolig. Är så rädd att det ska vara något fel så vill gärna ringa men vet inte riktigt vart man ens ska ringa? Är det förlossningen eller bara sjukhuset? Ska föda på SöS. Är det SöS jag ska ringa då?Vill kolla så att allt är rätt så jag slipper vara orolig men är rädd att de inte ens vill att man ska komma in! vad gör man då?:( går in i vecka 37 idag.

• Svar på tråden Mindre rörelser. Ringa?!
  • Vickan I

Ring förlossningen och prata dem. Eller om du kan ringa din bm och be att få komma och lyssna på hjärtat. Om allt låter bra kanske det kan lugna dig.

• Dr to be

Ring. Bättre en gång för mycket än en gång för lite. Grattis till den kommande bebisen

• The Fugly

Man ska alltid ringa tycker jag. Förlossningen alltså, de gör en ordentlig koll vilket barnmorskan inte kan göra.

• Millamjauew

Allting var bra :) men hon hade tydligen vänt sig med rumpan nedåt så fick tid för vändningsförsök :)

• The Fugly

Ah, så det var därför rörelserna ändrades. Vad skönt att allt var bra och att ni upptäckte att hon vänt sig :)

• Millamjauew
    The Fugly skrev 2013-10-03 18:02:18 följande:
    Ah, så det var därför rörelserna ändrades. Vad skönt att allt var bra och att ni upptäckte att hon vänt sig :)

Ja precis :)
Svar på tråden Mindre rörelser. Ringa?!