Hinnsvepning v. 36
Kan man be om hinnsvepning av BM i v. 36? Ska dit imorgon och tänkte eventuellt fråga. Eller blir man bara dumförklarad då? Detta är mitt tredje barn. 2an fick jag hinnsvepning i v, 38..
Kan man be om hinnsvepning av BM i v. 36? Ska dit imorgon och tänkte eventuellt fråga. Eller blir man bara dumförklarad då? Detta är mitt tredje barn. 2an fick jag hinnsvepning i v, 38..
Tror inte att det inte finns en chans att få en hinnsvepning i v.36. Bebis är ju inte fullgången förrän 37+0. Dock så kan man ju aldrig säga aldrig. Jag fick en i v.36+2 (första och hittills enda barnet) på fl av läkaren. Jag hade då haft värkar/förväkar i 4 dygn och var öppnen 4cm och tappen var ca 5mm "kort". Latensfasen var ju i full gång och läkaren ville se om en hinnsvepning skulle hjälpa fl på vägen. Dottern föddes 36+4 efter vattenavgång 36+3. Lycka till
Nej, du har säkert rätt. Bra att bebis stannar kvar några veckor till även om man är otålig...
Pratade med min BM och hon sade att eventuellt nästa träff, dvs. om ca 2 veckor, så kan hon göra en.. Då är jag ju i v. 38...