Yr i över 10 år, konstant?
Hej! har haft problem med en yrsel sen jag var 10 år ungefär (fyller 20 i mars). Jag har varit på massa utredningar, har varit hos flera läkare som konstaterat att det inte är något fel fysiskt på mig.
Min yrsel är av "gungande" typ. Det känns aldrig riktigt som jag är stadig och jag har fått extrem ångest flera gånger utav denna yrseln. Nu har yrseln blivit ett problem igen sen ungefär 2 månader tillbaks. Jag har problem med att jobba (jobbar på ett taxibolag och sitter i växeln).
Jag klarar nästan inte av att bara vara med kompisar längre, jag sitter mest i min säng och oroar mig för allt som komma skall osv. Jag har börjat röra på mig mycket mer än jag gjorde förut, jag har gått på massage, jag har försökt sluta snusa (men jag är otroligt nikotinberoende så det är väldigt svårt).
Är det någon som känner igen sig? Kan detta vara psykiskt? det är vad alla läkare tror, eller är det något de bara säger så att det ska få slippa mig?
Har också blivit överkänslig för ljud på sistone. Höga och plötsliga ljud kan göra att det känns som att det "skär" i örat.
Jag har testat så mycket och det känns ändå bara som att yrseln blir värre och värre för varje dag. Jag går hos en psykolog sen en månad tillbaka ungefär och jag tycker att det är skönt att prata ut om mina problem men jag har inte märkt någon skillnad på yrseln.
Jag är livrädd för medicin men har ändå tänkt på anti depressiva den senaste tiden eftersom jag verkligen mår psykiskt dålig PÅ GRUND AV denna yrsel. Jag skulle anse mig själv som en positiv och glad människa när jag inte har denna jäkla yrsel. Har en del bagage sen min barndom och mina egna personliga anledningar, men jag anser att jag har bearbetat dessa då jag har gått hos psykologer förut och mått bättre inom kort tid.
Har läst runt lite på forumet och ska testa köpa magnesiumtabletter imorgon, är det något som kan funka?
Har också bokat tid hos en kiropraktor imorgon som går på 600kr, men jag har inget val. Jag måste försöka må bättre snart, jag klarar inte av det här.