linte skrev 2013-10-02 18:08:21 följande:
Du kan börja med att läsa på
www.mia.eu. MIA är myndigheten för internationell adoption i Sverige och det är de som beslutar om vilka organisationer som får förmedla adoptioner i Sverige. Just nu finns det 5 organisationer men 1 håller på att lägga ner pga att antalet adoptioner minskat så mycket de senaste åren att de inte får verksamheten att gå runt.
Sen har du fel när du skriver att det finns så många barn, verkligheten är sådan att det finns fler par som vill adoptera än vad det finns barn tillgängliga för adoption i världen.
Det är schysst av dig att vilja minska väntetiden för oss adoptivfamiljer men eftersom väntetiderna inte beror på något som organisationerna i Sverige gör eller inte gör så känns det mycket tveksamt att du skulle lyckas med detta tyvärr.
Tack för ännu en skeptiker, även om du försöker hålla dig till fakta.
Den sidan har jag redan läst.
Jag avslutar tråden här, det var helt fel forum att skriva på utifrån vad jag önskede med trådstarten, och jag skulle såklart skrivit mer faktabaserat i min trådstart, trodde verkligen inte jag skulle dömas eller kritiseras i tankegången. Jag har inte skrivit något om vem jag är, vilken min erfarenhet är, och hur svårt det såklart är att adoptera - samt hur invecklat det är, hur många led det hänger på, osv osv osv.... Allt detta har jag såklart insikt om, men tänkte läsa på mer om - inte höra folks erfarenheter, det är lätt att googla fram samt fråga folk i min omgivning som adopterat.
(Tråden kommer tyvärr ej raderas dock, trots att jag bett admin)