• swallin

när kommer mensen tillbaka egentligen?

Funderar som rubriken lyder när mensen egentligen ska komma tillbaka efter förlossningen? Är idag 4 månader sen förlossningen och jag har inte haft någon mens eller mensliknande blödning än. Jag ammar inte och har aldrig gjort det. Äter inga preventivmedel och är inte gravid. Saknar inte direkt mensen i sig men det vore skönt att veta att det fungerar som det ska. När kom eran mens tillbaka?

• Svar på tråden när kommer mensen tillbaka egentligen?
  • Masken84

Med sonen kom mensen ca 2 månader efter att jag hade slutat ammat. Ammade Hanna 3,5 månader sen blev jag gravid igen och nu är dottern 1,5 månad har inte ammat henne alls så mensen kommer väl snart!! Det är så olika tyvärr.

Ska du tex äta p-piller så kan du börja med dom endå utan mens men de första 2 veckorna så ska man skydda sig på annat sätt med!

• Mandelskorpan

Ca 2 mån efter avslutad amning här med. Har ammat dom 12, 14 och 18mån. Så för mig var den borta länge.

• RåttanRat

Min kom tillbaks 2 månader efter förlossning, delammade.

• johannawe

Min son är 7,5månad och "väntar" fortfarande (delammar senaste 1,5 månaden)

• fluu

Min kom efter 3 veckor trots att jag ammade mycket. Njut medan du slipper den ;)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • vanja83

Min dotter är 6,5 månad. Helammade till 6 mån, nu inget alls! Väntar eller kanske inte väntar men har inte fått den ännu :) Satte in en spiral efter när dottern var tre månader kanske har betydelse?!?

• lipa3646

Läste att de kan ta ett år innan den kommer tillbaka efter att man slutat amma

• Mandelskorpan
    lipa3646 skrev 2014-01-14 19:00:23 följande:
    Läste att de kan ta ett år innan den kommer tillbaka efter att man slutat amma

Man kan få medicin utskrivet som dämpar amningshormonet lite snabbare. Då kommer det igång om det är trögstartat. Om man tex vill bli gravid igen.
  • swallin

Min mens kom tillbaka helt plötsligt den 8 november dvs ca 5 månader efter förlossningen. Mensen ät väldigt oregelbunden men set ska nog ordna upp sig med tiden.

• MissMe

sonen är en månad idag, ammade en vecka bara, å mensen kom tre veckor efter förlossningen...

Svar på tråden när kommer mensen tillbaka egentligen?