• Saffransgul

Mitt barn röker braj

Finns det fler föräldrar här som har eller har haft samma problem. Vi kom på ett av våra barn med att röka cannabis och livet skakades om. Nu hade vi tur och fick bra hjälp och idag är hen drogfri.

• Svar på tråden Mitt barn röker braj
  • abc01
    "idag är hen drogfri."
    Är du säker på det? Ifall hen ändå vill röka kommer hen ta spice vilket kan vara farligt och vissa gör sin egna spice. Ja du kan ju själv gissa vad det kan resultera i. Spice syns inte i prover. Spice är dessutom starkare men ger ett kortare rus. Säg att hen inte får röka när hen bor hos er utan att hen ska ta den här tiden att reflektera över rökandet, lära sig om det och om hen fortfarande vill röka när hen flyttat så är det hens val. Det är smart sagt för du kan ändå inte kontrollera hen när hen flyttat. Var öppen och inte för dömande med hen annars kommer du aldrig få veta om hen börjar igen eller ej. Fast beror ju även på hur väl du känner ditt barn och vilken relation ni har. 
    Det är iaf mina tankar.
  • frappa
    Saffransgul skrev 2013-10-01 14:16:44 följande:
    Finns det fler föräldrar här som har eller har haft samma problem. Vi kom på ett av våra barn med att röka cannabis och livet skakades om. Nu hade vi tur och fick bra hjälp och idag är hen drogfri.
    Det är jätte vanligt med cannabis idag.
    Så det är nog var och vart annat ungdom som röker cannabis.
    Detta är en utveckling som är helt ostoppbar.
    Så som förälder ska man rikta in sig på skadereglering istället, även om ens önskan kanske är absolutism.
    men man är naiv om man kan forcera en absolutism.
    Sen se till de håller sig ifrån missbruk är viktigt, för missbruk är alltid destruktiva oavsett.

Har ert barn psykisk sjukdom eller åkomma, eller en misstänkt sådan.
    Så får man vara extra vaksam, för detta är en stor riskgrupp att falla in i ett missbruk.
Svar på tråden Mitt barn röker braj