våra x är ett par och ställer till det
Hej! Jag har hamnat i den knepig sitts som jag inte vet hur jag skall reda ut såå jag tar gärna emot synpunkter från er som kan/vet eller bara har kloka ideer.
Jag skillde mig förra våren efter 8 år och en vår relation var inte bra sista året innan vi skillde oss. Så skillsmässan kom som en befireselse för oss båda om än att det var ett misslyckande på samma gång. Jag och min förra fru hade en bra dialog och allt gick bra med barnen och vi tycktes vara på spåret, från vi flyttade ifrån varann i Maj, När jag i Januari träffade en ny kvinna så eskalerade problemen, vilket i sig kanske är ganska naturligt för att sedan avta under våren igen, frid och fröjd så långt. Sen kom det som blev en skaplig chock, min nya kvinnas föredetta sambo blir ett par med min xfru..det är väl kul att männsikor blir lyckliga,men i min värld så är det så sjukt så det finns inte och jag kanske kan vara den som har fel i det här fallet och skulel gärna ha det om det inte är för konsekvenserna och syftet i det. Syftet med deras relation är bara att försöka kontrollera min och min nya kvinnas liv och våra barn. konsekvenserna av deras handlande blir att våra barn mina 2 små 3-6 år och min nyas 2 åring har växelvis boende hos oss och hos dom. När vi sedan upptäcker och lyssnar på barnen så berättar dom saker som bara kan komma från våra respektive X, som är nedlåtande om oss som föräldrar och våra yrken och våra liv. Det här är en konsekvens av att jag och min nya kvinna nu bestämt oss för att flytta ihop och köpa hus. Vi är otroligt lyckliga och känner och väl till mods med livet och barnen om det inte vore för det här som hela tiden påminner oss om verkligheten och hur människor kan göra mot sina egna barn. För mig är det viktigt som lägger personliga värderingar i det här att få en annan åsikt kring detta så jag kan bli mer objektiv..jag har extremt svårt att se att av dom av ren kärlek skall ha träffats i sin sorg över sina X för att blir lyckliga tillsammans, men som sagt är inte helt objektiv. Nu påverkas mina och min nyas barn av detta och jag måste agera i frågan. Jag har kontaktat familjerätten i ett led att få igång en dialog som verkligen fungerar. Svaret jag fick från mitt X var att hon gjorde samma sak och samtidigt ljuger för för familjerätten om att jag har alkoholproblem för att få trovärdighet i saken. Var ligger moralen, och vad gör man och hur hanterar man saken utan att bli riktigt upprörd. Jag och min nya kvinna bor i en liten stad med 17 000 personer och alla känner alla, jag är inflyttad så jag är förskonad av allt skitsnack och jag bryr mig inte i det, men varför startar man denna hetsjakt för och varför utsätter man sina barn för detta är min fråga, och vad göra man? Vi har båda arbete och ordnarde förhållanden både ekonomiskt och annat. vi har goda relationer med våra respektive familjer, släkt och vänner som är skötsamma männsikor. Jag har försökt att prata med min FD svärmor då jag till för en vecka sen haft ett bra förtroende för henne, men utan framgång. Jag har pratat med gemensamma bekant och hör ideligen ett rent skitsnack från dom som mitt X far med. Jag blev också uppringd i söndags morse av mitt X nya karl som då stod utanför vår dörr och ville jag skulel öppna dörren..vilket jag inte gjorde för jag kände mig hotad. Jag försökte ta kontakt för att se vad han ille, men det ville han inte säga och la på luren. skall man behöva göra en polisanmälan (hans son var inte hos oss ska jag tillägga villket gör att han inte alls hade nått här att göra) Ge mig råd och synpunkter ??
Mvh
Orolig för barnen