• Lindsey Egot the only one

måste man alltid vara ärlig på FL?

Hittade en tråd idag ang att ljuga på FL. Personen i fråga hade hittat någon som ljög och hade flera konton. Måste man vara helt ärlig i sina diskussionen här på FL och dra varenda anekdot ur livet eller är det fullt att svara generellt så andra får uppfattningen att man ljuger? Då hade vi ju kunnat slopa alla nick och köra ned våra riktiga namn inkl hem nummer så man kan diskutera sanningen.

m.familjeliv.se/forum/thread/71256365-om-att-ljuga-har-pa-fl

• Svar på tråden måste man alltid vara ärlig på FL?
  • RaggeBerra

Man behöver inte vara ärlig!!

Man kan vara anonym, man kan vara oärlig, man kan visa vem man är och man kan vara ärlig.. Allt är okay här på FL så länge ingen blir kränkt, ledsen eller på något sett förolämpad. Ibland är osanningen bättre än sanningen här på FL. Även fast jag kanske tycker att en människa skriver om nåt skit så har människan ändå försökt nå ut till oss här på FL, så jag kan ljuga lite också säga typ "Ja, jag känner nog också så.. Du borde prata med din kille om det"

SANNINGEN ÄR INTE ALLTID BÄST HÄR PÅ FL!

• Emy85

Det är roligare om saker är ärligt,det blir lite mer seriöst då och inte så mycket pajkastning

• RaggeBerra
    Emy85 skrev 2013-10-01 07:01:42 följande:
    Det är roligare om saker är ärligt,det blir lite mer seriöst då och inte så mycket pajkastning

Jo, fast det är INTE bra om sanningen sårar någon.. Tycker JAG.
  • Emy85

Nej det har du rätt i,men tex folk som vill ha problem,då vill man att det är så,ingen som sitter och hittar på nåt skit för att folk ska börja skriva

• RaggeBerra
    Emy85 skrev 2013-10-01 12:27:49 följande:
    Nej det har du rätt i,men tex folk som vill ha problem,då vill man att det är så,ingen som sitter och hittar på nåt skit för att folk ska börja skriva

Nej!! Där har du helt rätt!! Absolut!
  • tooschoolforcool

Dom flesta ljuger väl både här och IRL. Så måste måste man ju inte. Men man måste nog hålla reda på lögnerna så man inte avslöjar dom vilket ju blir pinsamt. Då är frågan: måste man hålla sig för skratt inför lögnaren eller är det ok att skriva det på näsan på klantskallen?

Lindsey Egot the only one skrev 2013-10-01 01:08:14 följande:
    Hittade en tråd idag ang att ljuga på FL. Personen i fråga hade hittat någon som ljög och hade flera konton. Måste man vara helt ärlig i sina diskussionen här på FL och dra varenda anekdot ur livet eller är det fullt att svara generellt så andra får uppfattningen att man ljuger? Då hade vi ju kunnat slopa alla nick och köra ned våra riktiga namn inkl hem nummer så man kan diskutera sanningen. m.familjeliv.se/forum/thread/71256365-om-att-...

Svar på tråden måste man alltid vara ärlig på FL?