• MeNoLike

Vilken sorts grind passar till vår trapp?

Jag har surfat runt och letat grind till vår trapp men jag hittar ingen som funkar nå vidare. Tips?

• Svar på tråden Vilken sorts grind passar till vår trapp?
  • Burberry

Ett tips är att ha en snickare att bygga en grind för just er trappa. Så gjorde vi när inga standardmodeller passade de ställen vi behövde grindar på, samt att vi därtill önskade sådana som inte behövde tas bort efter småbarnstiden, och fungerar lika bra för stora hundar som för barn. Blev inte ens dyrt, och mycket snyggare när var specialgjord för platsen.

• Alexi

Om ni inte måste ha trappan allra nederst funkar ju kiddy guard enkelt, fästa på typ första spjälorna.

• MeNoLike
    Alexi skrev 2013-09-30 20:07:36 följande:
    Om ni inte måste ha trappan allra nederst funkar ju kiddy guard enkelt, fästa på typ första spjälorna.
    också sett en sån men inte tänkt att de funkar?!?! känns som att grinden är högre.
    vet inte riktigt var jag ska mäta för vet inte riktigt var det är bäst att sätta den 
  • MeNoLike
    Burberry skrev 2013-09-30 19:52:34 följande:
    Ett tips är att ha en snickare att bygga en grind för just er trappa. Så gjorde vi när inga standardmodeller passade de ställen vi behövde grindar på, samt att vi därtill önskade sådana som inte behövde tas bort efter småbarnstiden, och fungerar lika bra för stora hundar som för barn. Blev inte ens dyrt, och mycket snyggare när var specialgjord för platsen.
    vi hyr radhus så bygga någon grind med snickare är inte aktuellt 
Svar på tråden Vilken sorts grind passar till vår trapp?