• ZZ12

Rekommendera vagn m ergonomisk sittdel m vändbar sits??

Söker en bra vagn med ergonomisk sits som man kan vända mot sig och även framåt. 

Kan du rekommendera ngn modell/märke??  (helst inte jättedyr) men som är bra att köra (gärna bra stötdämpning)

Vilken vagn rekommenderar du??

Tack!  

• Svar på tråden Rekommendera vagn m ergonomisk sittdel m vändbar sits??
  • Dr to be

Inget påhopp utan en vanlig fråga- varför vill du ha en ergonomisk sits? Vår dotter älskade att sova i sin vagn och helst på sidan. Detta hade hon aldrig kunnat göra i en ergonomisk sits där man är i "sittställning" liggande mer eller mindre. En tanke bara

• Beckaa
    Krusbär skrev 2013-09-30 19:55:58 följande:
    BRIO SMILE! Ääääääääälskar min! Obeskrivlig kärlek.

Älskar också den men sittdelen är inte ergonomisk...
  • Chumlee
    Krusbär skrev 2013-09-30 20:04:46 följande:
    Jo det är det visst
    Nej det är den inte
  • Lindsey Egot the only one
    Krusbär skrev 2013-09-30 19:55:58 följande:

BRIO SMILE! Ääääääääälskar min! Obeskrivlig kärlek.

Brio smile är inte ergonomisk, däremot brio sing.
  • ZZ12

Varför ergonomisk? Jo, sonen är bara 5 mån o i vår Emmaljunga Nitro City sitter han så dåligt (som en hösäck ). 
    Skulle vara ett lyft för honm att komma upp i sittdel redan, o känns som att ergonomisk sittdel är bättre då!

Men förstår vad du menar med sova på sidan!... 

• yodi
    ZZ12 skrev 2013-10-03 12:38:11 följande:
    Varför ergonomisk? Jo, sonen är bara 5 mån o i vår Emmaljunga Nitro City sitter han så dåligt (som en hösäck ). 
    Skulle vara ett lyft för honm att komma upp i sittdel redan, o känns som att ergonomisk sittdel är bättre då!

men köp då supervikings sittdel, den är ergonomisk plus att den kan ni ha på nitro chassit så behöver ni inte köpa en helt ny vagn.
  • Sweet life

Köp en beggad ozonesittdel som du kan sätta på ditt befintliga chassi.
  • hannis

Det tar ju bara några veckor innan de är stadiga och sitter bra om de får öva i en vanlig sittdel. Sätter du honom i en ergonomisk sittdel så får han inte alls samma träning.

Båda mina söner har suttit i vanlig sittdel från 4 månader.  
  • ZZ12
    Sweet life skrev 2013-10-03 19:15:30 följande:
    Köp en beggad ozonesittdel som du kan sätta på ditt befintliga chassi.
    Hade tänkt det, men begagnade Ozone sittdelar var varit  svårt att få tag på...
  • ZZ12
    hannis skrev 2013-10-03 19:16:56 följande:
    Det tar ju bara några veckor innan de är stadiga och sitter bra om de får öva i en vanlig sittdel. Sätter du honom i en ergonomisk sittdel så får han inte alls samma träning.

Båda mina söner har suttit i vanlig sittdel från 4 månader.  
    Nä, det är sant !
  • Sweet life
    ZZ12 skrev 2013-10-03 20:45:21 följande:
    Hade tänkt det, men begagnade Ozone sittdelar var varit  svårt att få tag på...
    Kolla i gruppen "barnvagnar" på facebook.
  • Cornetto

Jag har en crescent Diva som jag e jätte nöjd med :)
    Dock har den ingen stötdämpning

Svar på tråden Rekommendera vagn m ergonomisk sittdel m vändbar sits??