Han sprider lögner men vägrar svara, vad kan jag göra?
Jag och mina barns pappa är i en vårdnadstvist sen en incident i juni då jag och min dåvarande hamnade i ett gräl och jag skickade barnen t deras pappa för att de inte skulle behöva vara med om detta. Sen dess har han jävlats, knappt låtit mig träffa dom, smutskastat mig mm. Vi har ff gemensam vårdnad. Jag har miljoner frågor i huvudet men just nu är det kommunikationen som jag behöver hjälp med. Han vräker ur sig falska saker om mig till barnen och alla andra, uppger falska uppgifter till SKV för att folkbokföra barnen där (att barnen bott hos honom si och så många % ända sen 2009, detta är HELT fel och tack vare sparade mail, sms, en blogg och Facebook kan jag bevisa det) och soc (angett bl.a. att barnen bott 100% sen april vilket också är helt fel & kan bevisas) och pinsamt för honom redan där att han uppgett olika för SKV och soc...Han vill inte ses och prata, har sagt att Familjerätten verkar vara skit och att vi ska kommunicera via mail. Jag har hela tiden rättat mig efter honom för att slippa tjafs men nu har jag inte fått svar på över en vecka och det är viktiga frågor jag behöver svar på, ringde igår och sa det och fick mail tbx att "han minsann inte hade tid att gå tbx i tiden och leta upp frågor och svara på". Jag vet att det endast handlar om att han inte har svar på frågorna, att han vet att han gjort/sagt fel etc. och det är inte okej att han sprider lögner om mig och massa annat och sen när det blir jobbigt att besvara så har han inte tid och låtsas som det regnar! Allt är hela tiden på hans villkor. Vad tycker ni jag ska göra? Vad KAN jag göra? Det får inte gå ut över barnen (annars hade jag kunnat åka dit och ställa honom mot väggen men vill inte att barnen ska höra, se eller vara med om detta, det är våra problem, inte deras) och inte vara olagligt, men vill få honom att stå för vad han sagt och ha belägg för vad han uppger och säger och även fatta att det INTE är okej att vräka ur sig saker och sen inte ha belägg för det, därmed inte svara och sen när han struntat i att svara på nån vecka så "har han inte tid" att gå tbx och besvara det han "glömt". Jag är trött på att ha gjort EXAKT allt han bett mig, sagt osv i 4 månaders tid för att inte bråka men det här är inte okej och jag måste sätta ner foten, han verkar tro att han har ensamrätt gällande allt bara för att han skrivit barnen hos sig men vi har ff gemensam vårdnad. Tips någon? Tack på förhand!