• Anonym (TS)

Nu får det vara nog. Ge mig styrka!

Nu har jag fått nog av missbruk, lögner, svek. Nu är jag inte mjuk och snäll längre. Nu förlåter jag inte nå mera.

Jag har gett chans efter chans. Ultimatum efter ultimatum. Varit så jävla snäll. Förlåtit och tagit tillbaka. Gång på gång. Fallit för lögnerna. Fallit för löftena.

Jag har låtit mig själv falla i glömska. Låtit mig själv gå i bitar. För ett hopplöst fall. Jag har satt min älskade son åt sidan. Varit självisk. Men nu är det nog.

Men hur fan går man vidare? Hur visar man att detta är allvar efter alla gånger jag gått tillbaka. Hur får man en full människa att förstå att dörren har stängts för sista gången? Hur klarar jag vardagen med min son? Ensam.

Kärleken är borta. Känner inget mer än hat. Hat och enorm besvikelse. Är så jävla trasig inombords. Så orolig i kroppen att jag inte sover på natten. Mår piss! Inte för att det är slut men för att alla känslor finns där. Fortfarande. Rädslan för att bli sårad. Rädslan att han ska stå bakom dörren. Rädslan för att falla tillbaka. Jag är så jävla dum. Så sjukt jävla dum. Hur fan tänker jag!? Allt som krävs är att han är snäll. Att han säger förlåt. Att han ger ett nytt löfte som han inte kan hålla. Att han sköter sig ett par dagar... Då faller jag tillbaka. Trots att kärleken inte finns där.

Han ger mig dåligt samvete. Får mig att känna mig elak. Jag vill inte att han ska må dåligt. Men jag vill inte må dåligt själv. Han säger att han dricker för att det är slut. Han säger att allt han gör är mitt fel. För att jag är så hysterisk. Han hotar att ljuga till sig ensam vårdnad. Han hotar att ta barnet. Jag är rädd att han ska ta barnet. Jag är rädd att han ska lyckas. Barnet är mitt allt. Mitt hopp. Min styrka.

Jag är för snäll. Alldeles för snäll. Jag vill alltid väl. För väl. Jag vill att barnet ska träffa han. Hemma hos mig. Jag vill inte lämna barnet till honom. Jag vill att han ska må bra.

Hur gör jag med alla saker? Var ska han bo? Han har ingenstans att bo. Alla hans kläder. Alla hans prylar. Vad ska jag göra? Han har fortfarande kvar saker hos sin gamla flickvänner. Det kommer bli samma här... Han kommer dricka bort även detta barns uppväxt. Hur fan tänkte jag? Kunde inte göra abort. Kunde inte ta bort ett liv. Jag fick den vackraste prisen men med den värsta pappan.

Ge mig styrka!!!!

• Svar på tråden Nu får det vara nog. Ge mig styrka!
  • Kasihi

Stor styrkekram till dig! Googla beroendelinjen forum. Skriv av dig detta där. Finns mkt kunnigt och vettigt folk där!

• Anonym (medberoende)

Vet hur du känner. Har en hel blogg om mitt liv som medberoende till en alkoholist och jag insåg att det hjälper att läsa andras historier för att själv börja se vart felen ligger. Kolla gärna in den och STORA STYRKEKRAMAR TILL DIG! 

Bloggen: www.medberoendeavdig.bloggplatsen.se 

• levalivetab

du är helt enkelt med beroende, du behöver hjälp med att inse att det faktiskt inte är ditt ansvar för hur han väljer att vara i sitt liv. Jag själv valde att stanna kvar i ett mycket dåligt förhållande pga att jag trodde att det var min skyldighet att fixa å dona så att det inte skulle märkas.....+ att han bröt ner min självkänsla så totalt att jag trodde att jag var helt värdelös. Vi har 2 barn och jag kan säga dig att det inte är någon höjdare i livet att bli anklagad av sina barn för en dålig uppväxt!!!!!!!!! Gå nu och vänta inte det blir inte bättre, det har tagit mig många år att få någon typ av förlåtelse från mina barn, vi kan umgås idag utan bitterhet från deras sida, det är att ha kommit långt i livet, tycker jag själv. skit i honom gå vidare ta hand om dig själv och ditt barn. kram

• känner igen01

Känner igen mycket av det du skriver. Kunde ha varit jag som skrivit. Men jag är också mitt i krisen nu och vet inte hur det ska gå ...

• sarawl

åh, det är ju mitt liv du sätter ord på... fina du. tillsammans kan vi bli starka, tror du inte det? här sitter jag i samma sits med tre barn. har precis startat en blogg där jag försöker få ner mina tankar och upplevelser. läs gärna, kommentera gärna, www.sarashemligheter.blogspot.com

skriv gärna ett mejl till mig på [email protected]

stor kram och var rädd om dig
    sara

Svar på tråden Nu får det vara nog. Ge mig styrka!