• Frau Farbissina

Får jag dricka min flarra vin?

Har en snabb fråga om amning och alkohol. Nu är det så att jag köpte mig en liten flaska av favvovinet. Det är 250 ml och innehåller 12 % alkohol. Enligt SLV får man dricka 1 - 2 enheter, 1 - 2 ggr per vecka. Hur tolkar man det? Ska jag tolka det som max 4 enheter per vecka eller 2? Jag har tolkat det som max 2, men vill kolla mer er för att vara på den säkra sidan. Jag drack en liten starköl igår och vill helst inte slänga nåt ur mitt goa vin. Om det är max 2 enheter får jag såklart slänga 1 deciliter... Tack på förhand. Glad

Really?
  • Svar på tråden Får jag dricka min flarra vin?
  • Selfish Geene

Du kan lugnt dricka ditt vin, inte ens när du är död av spritförgiftning innehåller bröstmjölken några farliga mängder alkohol

• keron
    Selfish Geene skrev 2013-09-28 20:11:15 följande:
    Du kan lugnt dricka ditt vin, inte ens när du är död av spritförgiftning innehåller bröstmjölken några farliga mängder alkohol
    Ungefär så, ja haha :P Men du bör inte hantera en bebis om du är påverkad.
  • Frau Farbissina
    keron skrev 2013-09-28 20:22:39 följande:
    Ungefär så, ja haha :P Men du bör inte hantera en bebis om du är påverkad.
    Selfish Geene skrev 2013-09-28 20:11:15 följande:
    Det är lugnt. Mannen är hemma och hjälper till. Tänkte dricka nu och såklart käka rejält. När jag lägger mig så sover sonen fortfarande djupt. Sover han så sover han... Tack för hjälpen. Glad
    Really?
  • lllm

Jag har tagit nått glas då och då och inte har jag märkt nån skillnad på min dotter! Har bara varit skönt att fått lite egentid med nåt gott i glaset!! Så drick du, mjölken har samma promille som ditt blod, alltså inget som påverkar bebisen men klart du ska va nykter när du tar hand om ditt barn :)

• Frau Farbissina
    lllm skrev 2013-10-05 11:02:40 följande:
    Jag har tagit nått glas då och då och inte har jag märkt nån skillnad på min dotter! Har bara varit skönt att fått lite egentid med nåt gott i glaset!! Så drick du, mjölken har samma promille som ditt blod, alltså inget som påverkar bebisen men klart du ska va nykter när du tar hand om ditt barn :)
    Absolut! Han sover så gott på nätterna.
    Fegade ändock förra helgen och häll mig till ett glas för säkerhets skull.
    Really?
Svar på tråden Får jag dricka min flarra vin?