• Lizzt

Mensen efter 1.5 månad

Nu har jag googlat runt å kollat..
    Det är 1,5 månad sedan jag födde å haft blödning å avslag klart efter de så blev allt normalt..
    igår så fick jag blödning igen(Mens)?
    Å idag så har jag mensvärk men de står att man får tillb sin mens för än 6 månader..
    så jag fundera på om de är nå fel någon som har varit med om de ?
    jag hoppas ju på att de är mens.  De ser ju ut som om de vore de ... 

• Svar på tråden Mensen efter 1.5 månad
  • mp90

Men va:p? 6mån? Så fort jag sluta amma kom min mens:)

Ammar du? Om in så är det nig mensen:)

• titti81

När mitt andra barn föddes kom mensen tillbaka på en gång torts heltidsamning. Så det är fullt möjligt att det är så. 
    Att man inte får mens (eller kan bli gravid) om man ammar helt är en ganska seglivad myt enligt min barnmorska.

• RöttÄrSött

Jag fick också tillbaka mensen efter 1,5 månad trots helamning (andra barnet). Det är stor skillnad mellan avslaget och mensen så jag är säker på min sak.

Ska man vara skyddad från ägglossning med amning ska ganska många kriterier uppfyllas såsom att det aldrig får gå mer än fyra timmar mellan amningarna. Precis som Titti81 så framförde min BM att det inte var ovanligt att bli gravid trots amning (och eftersom man kan bli gravid innan första mensen så kommer den aldrig tillbaka och "varnar")

• Lizzt

Tack för svaren . Jag blev orolig för att de hade blivit något fel . så jag va tvungen att ringa sjukrådsuppgivningen å dom sa att de va helt normalt att få tillb mensen vid 6-8 veckor .

• Mercurialis

Jag känner åtminstone två stycken som helammade och som fick tillbaka mensen inom två månader efter förlossningen, så det är inte omöjligt att du har fått mens, TS.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • FLouise

Jag fick tillbaka mensen mindre än fyra veckor efter förlossningen, ammar med tillägg. True story!

Svar på tråden Mensen efter 1.5 månad