• Barn längtan

alkohol och kejsarsnitt

Hej hur länge väntade ni med att dricka alkohol efter kejsarsnitt..!

• Svar på tråden alkohol och kejsarsnitt
  • Lowika

Till skillnad från vaginal förlossning???

Minns inte. Drack nog nåt pyttelite efter en månad. Glögg.

Barn längtan skrev 2013-09-27 17:05:51 följande:
    Hej hur länge väntade ni med att dricka alkohol efter kejsarsnitt..!

• Jill 79

Jag skålade med ett, två glas champagne efter vi kom hem ifrån sjukhuset. Två eller tre dagar efter. Tänkte inte ens att det kunde vara dåligt. Om du inte tänkt att dricka några mängder, men det gör man ju knappast med en ny liten knallhatt hemma:)

• Barn längtan

ok är bjudna på fest och hade tänkt att dricka nått glas vin men vet inte om det finns nån rekomendation hur länge man ska vänta!

• Emy85

Några glas när man ammar?hur desperat får man bli?inte motser of the year iallafall

• nozpa

Tror inte det är någon viss tid just pga snittet. Äter du inga smärtstillande så tror jag inte det spelar någon roll. Minns inte exakt när jag drack alkohol efteråt. Men det var nog inte så länge efter s om jag drack ett glas vin eller två.

• Dr Mupp

Äter du inga smärtlindrande tabletter så är det fritt fram. Tänk dock på att inte hantera ditt barn berusat och tänk på att det var länge sen du drack (förhoppningsvis) och din tolerans kan ha sänkts ordentligt så du blir mer påverkad av mindre mängd alkohol. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Barn längtan

Emy85 :För det första e min dotter 3 månader! Och nej jag ammar inte! Desperat? nej men kan vara gott med ett glas vin!

• Tjohalia
    Emy85 skrev 2013-09-28 00:38:46 följande:
    Några glas när man ammar?hur desperat får man bli?inte motser of the year iallafall

För det första är några glas vin helt okej om man ammar. Däremot är det kanske inte lämpligt för NÅN förälder att dricka sig berusad och sedan ta hand om ett spädbarn. Men det har inget med amningen att göra. Och för det andra vet du väl över huvud taget inte om hon ammar eller ej, det står det inget om i TS. Hon kan mycket väl vara en betydligt bättre mamma än vad du själv är. För vi vet inte mer än vad nån av er skrivit här i forumet. Och ditt eget inlägg utstrålar inte direkt intelligens med tanke på hur ogrundat det är, så frågan är väl vem som vinner mother of the year.
    Flicka 2005 * Pojke 2007
  • idacathrine88
    Tjohalia skrev 2013-09-28 18:16:50 följande:

För det första är några glas vin helt okej om man ammar. Däremot är det kanske inte lämpligt för NÅN förälder att dricka sig berusad och sedan ta hand om ett spädbarn. Men det har inget med amningen att göra. Och för det andra vet du väl över huvud taget inte om hon ammar eller ej, det står det inget om i TS. Hon kan mycket väl vara en betydligt bättre mamma än vad du själv är. För vi vet inte mer än vad nån av er skrivit här i forumet. Och ditt eget inlägg utstrålar inte direkt intelligens med tanke på hur ogrundat det är, så frågan är väl vem som vinner mother of the year.
  • Pampim

Jag fick order att avstå i minst två veckor efter en annan operation, pga läkningen. Så det borde nog gälla ks med.

• Gott svart kaffe

Jag ska ev. göra snitt i december och kommer förmodligen unna mig ett glas rött efter hemkomst. En liten mängd typ ett glas ibland är ingen fara för läkningen men man ska ju inte supa till det men vem gör det direkt efter man fått bebis?

Svar på tråden alkohol och kejsarsnitt