Jag blev vegetarian när jag var 13 år. Mina föräldrar trodde nog att det bara var en fas. Men desto längre tiden gick fick de ju inse att de hade fel. De lagade vegetariskt till mig varje dag i princip. Då var det mest soya schnitzel och korv som fanns. Nu finns ju allt och lite till. Dessutom kan väl hela familjen äta en vegetarisk rätt i veckan då det inte är nyttigt för någon med för mycket kött. Dottern kommer ju inte få i sig tillräckligt med proteiner och annat nyttigt som behövs nät man växer om hon bara ska leva på kolhydrater och grönsaker.
mrsStyles96 skrev 2013-09-28 20:30:10 följande:
Jag har varit hyfsad vegetarian sen ja va typ 12/13 år men äter torsk,rökt skinka,köttfärssås och kyckling ibland. Mina föräldrar fortsatte äta vanlig middag medan ja bara åt typ ris eller makaroner. Äter sällan grönsaker eller frukt. Är självklart inte hälsosamt men har börjat äta pastasallad ibland iaf
Det må jag säga. Vilket praktexemplar på en hyfsad vegetarian. Ts, äter dottern fisk? Många som kallas sig vegetarianer gör ju det så då kan ni ju helt enkelt börja äta desto mer fisk så behöver det inte bli så "jobbigt".