• socionomstudenter

studie för ofrivilligt barnlösa i gbg-regionen

Hej

Vi söker dig i göteborgsregionen som har erfarenhet av ofrivillig barnlöshet och vill delta i en studie med fokus på stöd under utrednings- och behandlingsprocessen. 

Vi är två socionomstudenter vid göteborgs universitet som nu ska skriva c-uppsats om ämnet. 

Hör av er till Lena Holmberg på [email protected] senast den 8/10.

Vi hoppas ni vill delta för att stödet i framtiden ska kunna förbättras för personer som drabbas av ofrivillig barnlöshet. 

Hälsningar
    My blomgren och Lena Holmberg
  • Svar på tråden studie för ofrivilligt barnlösa i gbg-regionen
  • mortilltre

Har själv varit i den svängen och hade verkligen behövt ett extra stöd då. Är utbildad Doula nu och hoppas få stötta andra som befinner sej i samma båt som jag en gång gjorde.

• socionomstudenter

Vad härligt att du nu är utbildad doula. Kan tänka mig att din erfarenhet kan hjälpa andra! Som vi förstår det är det många som upplever att det fortfarande är tabu att prata om det.

• mortilltre

Jo tyvärr så verkar det fortfarande vara det. Har själv alltid talat öppet om allt det vi gick igenom - men åh så ensam man kände sej då när man själv befann sej mitt i det... *ledsen gubbe* Minns dock att Fl (detta stället) var till stor hjälp då. Ja nu doular jag i stället och stöttar mer än gärna andra par. *ler* Så himla roligt!!

Svar på tråden studie för ofrivilligt barnlösa i gbg-regionen