• skg

barnvagnar och allt där i mellan

jag har redan börjat kollat på barnvagn ska ha barn i april så de är ett tag kvar. men jag vill ha en emmaljunga men de finns ju så många modeller och jag är helt ny på de här så jag kan knappt något om de. vilken modell är bra. jag vill ha en med både sitt/liggdel sen funderar jag på mjuklift/ hårdlift vilken är bäst med att vi får vårat barn i april för mjukliften är väl lite mindre och varmare så de kan bli för varmt på sommaren? sen bor vi i lägenhet och då är de lättare med mjuklift för att bära upp barnet i mjukliften? för hårdliften är lite klumpigare eller? 
    så är jätte tacksam för tips :) 

• Svar på tråden barnvagnar och allt där i mellan
  • Sweet life

Jag föredrar hårdlift alla gånger, eller ännu hellre separat ligg och sittdel. Vad vill du ha för chassi? Fyra fasta eller svängbara fram?

• Sweet life
    skg skrev 2013-09-25 12:15:07 följande:
    jag skulle vilja ha fyra fasta
    Då tycker jag du ska kolla på City Cross eller Duo Edge. Citycrossen är lite mindre och nättare i mitt tycke och inte lika tung. Hur ser det ut där ni bor, hiss? osv?
  • skg

ska titta lite på de :) vi bor längst ner så de är en trappa upp bara och ingen hiss och då man inte får ställa barnvagnen i trapphuset så måste vi ta upp barnvagnen eller ställa den i cykelförådet men de blir en bit att gå då den är på andra sidan  av huset.
    just de den ska vara smidig och lätt att fälla ihop då vi även har en hundbur i bilen som tar mer än halva utrymmet så helst ska den bli så liten de bara går utan en massa krångel:) 

• Sweet life
    skg skrev 2013-09-25 12:44:55 följande:
    ska titta lite på de :) vi bor längst ner så de är en trappa upp bara och ingen hiss och då man inte får ställa barnvagnen i trapphuset så måste vi ta upp barnvagnen eller ställa den i cykelförådet men de blir en bit att gå då den är på andra sidan  av huset.
    just de den ska vara smidig och lätt att fälla ihop då vi även har en hundbur i bilen som tar mer än halva utrymmet så helst ska den bli så liten de bara går utan en massa krångel:) 
    Då säger jag city cross om du ska ha fyra fasta hjul, annars nitro City..
Svar på tråden barnvagnar och allt där i mellan