• Mellinmy

A-kassa och höggravid? Någon som vet?

Jag är gravid med mitt andra barn och har sju veckor kvar till BF. Just nu går jag på a-kassa och söker jobb på heltid. Igår ringde det en som ville att jag skulle komma på intervju för ett jobb och jag tackade självklart ja. Sen efteråt kände jag att jag nog inte skulle orka jobba heltid just nu (detta gällde ett jobb på en förskola).  

Är det någon som vet hur jag kan göra? Jag funderar på om det skulle gå att vara föräldraledig halvtid och söka jobb på halvtid. Mitt stora barn går på förskola 15 timmar i veckan tisdag, onsdag och torsdag.

• Svar på tråden A-kassa och höggravid? Någon som vet?
  • Hannah76

Du kan ju inte ha akassa om du inte kan arbeta? Då får du bli sjukskriven, och sen kan du ju plocka ut fp innan förlossningen.

• Philippa
    Hannah76 skrev 2013-09-25 10:06:27 följande:
    Du kan ju inte ha akassa om du inte kan arbeta? Då får du bli sjukskriven, och sen kan du ju plocka ut fp innan förlossningen.

Precis så är det
  • Mellinmy

Tack för svar! Jag kan ju arbeta, men jag vill inte arbeta heltid. Om jag känner att jag kan jobba halvtid, kan jag inte ha a-kassa på halvtid då?

• Philippa
    Mellinmy skrev 2013-09-25 10:23:31 följande:
    Tack för svar! Jag kan ju arbeta, men jag vill inte arbeta heltid. Om jag känner att jag kan jobba halvtid, kan jag inte ha a-kassa på halvtid då?

Du måste fråga din a-kassa.....
Svar på tråden A-kassa och höggravid? Någon som vet?