• passo

Bästa frisören Stockholm?

Hej! Ge mig tips på bra frisörer i Stockholm! Vem brukar ni gå till, varför och är det endast klipp som gäller eller färgar ni också?

• Svar på tråden Bästa frisören Stockholm?
  • jossan24

Bor inte i Stockholm men hittade min frisör på beautyguiden.se och är verkligen jättenöjd med henne. Kika där så kanske du hittar någon bra :)

• passo
    jossan24 skrev 2013-09-25 12:08:01 följande:
    Bor inte i Stockholm men hittade min frisör på beautyguiden.se och är verkligen jättenöjd med henne. Kika där så kanske du hittar någon bra :)

Tack ska kika in där!
  • pica pica

Kan varmt rekommendera Clipp-er vid Norra bantorget, frisören Mia. Riktigt duktig tjej som jag gått till i 12 år Glad

• passo
    pica pica skrev 2013-09-25 21:02:51 följande:
    Kan varmt rekommendera Clipp-er vid Norra bantorget, frisören Mia. Riktigt duktig tjej som jag gått till i 12 år 

Är hon en frisör som kommer med förslag på vad/vilken frisyr och färg man passar i? behöver lite nytt!
  • pica pica
    passo skrev 2013-09-25 21:17:00 följande:

Är hon en frisör som kommer med förslag på vad/vilken frisyr och färg man passar i? behöver lite nytt!
    Ja, hon är jätteduktig på att se vad man klär i för frisyr och hårfärg! Samtidigt är hon inte  så där "påtvingande" som en del frisörer är, utan hon är väldigt lyhörd.
  • passo
    pica pica skrev 2013-09-25 21:26:19 följande:
    Ja, hon är jätteduktig på att se vad man klär i för frisyr och hårfärg! Samtidigt är hon inte  så där "påtvingande" som en del frisörer är, utan hon är väldigt lyhörd.

Låter ju toppen! Kanske får bli ett besök dit tack för tipset!
  • Design

Jag klipper mig också på Clipp-er men hos Ariadna, jag tycker hon är bäst! Hon lyssnar verkligen, det är något få frisörer gör tycker jag! Hon har öga för vad som är snyggt och passar mig. När jag kom till henne hade jag mer eller mindre gett upp efter flera misslyckade besök hos andra frisörer. Hon föreslog en ny frisyr och ny färg, det var ingen jättedramatisk förändring men vilket lyft det blev!! Jag har fått komplimanger från de flesta som känner mig sedan jag började gå hos henne. Jag är så nöjd och känner mig alltid fin numera!

• Design
    passo skrev 2013-09-24 22:11:19 följande:
    Hej! Ge mig tips på bra frisörer i Stockholm! Vem brukar ni gå till, varför och är det endast klipp som gäller eller färgar ni också?

,Jag klipper mig hos Ariadna på Clipp-er, jag tycker hon är bäst! Hon lyssnar verkligen, det är något få frisörer gör tycker jag! Hon har öga för vad som är snyggt och passar mig. När jag kom till henne hade jag mer eller mindre gett upp efter flera misslyckade besök hos andra frisörer. Hon föreslog en ny frisyr och ny färg, det var ingen jättedramatisk förändring men vilket lyft det blev!! Jag har fått komplimanger från de flesta som känner mig sedan jag började gå hos henne. Jag är så nöjd och känner mig alltid fin numera!
  • Lady Paraplyh

Ellinor Jansson på Salong Weiss på Alvikstorg. Hon är jättebra, jag har både klippt och färgat hos henne. Hon lyssnar på vad man vill, vilket många frisörer är mindre bra på. Hon har också gesällbrevet.

• passo
    Design skrev 2014-02-10 13:29:44 följande:
    Jag klipper mig också på Clipp-er men hos Ariadna, jag tycker hon är bäst! Hon lyssnar verkligen, det är något få frisörer gör tycker jag! Hon har öga för vad som är snyggt och passar mig. När jag kom till henne hade jag mer eller mindre gett upp efter flera misslyckade besök hos andra frisörer. Hon föreslog en ny frisyr och ny färg, det var ingen jättedramatisk förändring men vilket lyft det blev!! Jag har fått komplimanger från de flesta som känner mig sedan jag började gå hos henne. Jag är så nöjd och känner mig alltid fin numera!

Färgar du hela håret eller slingar? Vad betalar du hos henne?
  • Design
    passo skrev 2014-02-10 14:01:39 följande:

Färgar du hela håret eller slingar? Vad betalar du hos henne?
    När jag kom till henne hade jag varit hos en annan frisör som hade blekt sönder mitt hår så Ariadna lade in lite mörkare slingor och partier (alltså inte mörka mörka, bara lite mörkare) samt slingade utväxten ljusare och sen lade en nyansering (tror jag att det var) , det sång genas mycket fräschare och friskare ut, sen klippte hon det också, det gick på ca1700 tror jag att det var. Mitt hår är lite längre än till axlarna. Jag har varit hos både dyrare och billigare frisörer men hon har varit bäst! Helt klart värt pengarna. Kommer med många bra hårtips också.
    Salongens hemsida: www.clipp-er.se 
  • Patio

Tony Vilalba på Odenplan! - En riktig konstnär direkt från Mallorca. ;)

• Linda Mikaelsdotter

Varmt välkomna att kika in på min hemsida www.lindamikaelsdotter.se

Jag är frisör, utbildad färgtekniker för Redken och även makeupartist och jobbar på en salong på Östermalm i Stockholm.

Jag är väldigt mån om kvalitén på mina kunders hår och använder endast förstklassiga produkter.

Har ni frågor får ni gärna maila mig. Kontaktuppgifter hittar ni på hemsidan.
    Ni hittar mig även på instagram @lindamikaelsdotter
    och Facebook Linda Mikaelsdotter - Frisör och makeupartist

Ha en fin dag!
    Mvh Linda Mikaelsdotter

• psu3a3

Utan tvekan Bebas Hair & Beauty på Kommendörsgatan 14 (Östermalm). Hon gjorde slingor på mitt hår och färgade den så att gula pigmentet försvann 100%. Hon gav mig till och med några utmärkta produkter för att gula pigmentet inte återkommer. Jag besöker henne 3-4 gång om året, och är jätte nöjd! Skulle verkligen rekommendera henne! 

• Nicoler

Jag har varit och testat de flesta salonger.

Men det är väl Natasha Sthlm som är bäst av de alla. Det är ordning och reda!

Jag har hamnat hos fel frisörer, betalat olika priser och har blivit nöjd varannan gång tyvärr. Natashas håller en viss standard och den är ganska hög. Det är nästan omöjligt att få tid hos Natasha själv, men de andra är säkert duktiga.

• Nicoler

Jag har varit och testat de flesta salonger.

Men det är väl Natasha Sthlm som är bäst av de alla. Det är ordning och reda!

Jag har hamnat hos fel frisörer, betalat olika priser och har blivit nöjd varannan gång tyvärr. Natashas håller en viss standard och den är ganska hög. Det är nästan omöjligt att få tid hos Natasha själv, men de andra är säkert duktiga.

Svar på tråden Bästa frisören Stockholm?