• smurffan

Ingen aptit ammar!

Hej! Jag fick en liten son för två veckor sedan född i v36 så han var lite liten. Fick rådet att amma varannan till var tredje timme. Och amningen går jättebra, han har redan gått upp 300g. Men mitt problem är att jag inte alls har någon aptit. Är varken sugen på något eller hungrig. Har redan gått ner 13kg sen förlossningen. Även om jag har 6kg kvar till startvikten på 54kg så börjar jag bli orolig. Får lillen i sig allt han behöver? Jag äter max 1 macka till frukost sen någon lättare middag vid 17 tiden. Sen kan jag få i mig någon glass på kvällen om jag har tur.... Är det här något jag bör vara orolig för??

Tacksam för svar!!!  

• Svar på tråden Ingen aptit ammar!
  • Natulcien

Lillen får nog i sig det han behöver. Men du bör ju tänka på din egen hälsa och ork.
    Försök att äta ofta och lite om du har svårt för stora portioner. Ät saker som ger mycket energi mellan målen som avokado, nötter, fet yoghurt etc.
    Och ät det som funkar om det nu är mackor och glass. Mackor kan ju göras matiga och rejäla.

• smurffan

tack för svaret! och tack för tipsen. var på BVC idag och vägde lillen, han har gått upp över 800g på två veckor!! så hoppas han får i sig tillräckligt

• Papricorn

Han går säkert upp men det är din kropp som kommer ta stryk. Det är inte hållbart och mjölken kan sina om du inte har energi nog. Dessutom blir ju mjölken näringsfattig om du inte får i dig vitaminer oxh mineraler.

Svar på tråden Ingen aptit ammar!