• Anonym (Omg)

Det här kan inte vara sant?!?!?

Tog ett av testlagrets gravtest imorse för mensen är sen en dag vilket aldrig hänt tidigare och inga PMS symptom whatsoever har jag, det visade ett solklart och tydligt plus! Men det kan ju inte vara möjligt!! Vi ska ju börja med IVF den här cykeln, jag skulle ju ringa och börja med mina sprutor, hur kan jag vara gravid?? Är det sant? Jag är i chock och bara gråter men vågar inte hoppas förrän jag bekräftat det, ska därför iväg och köpa ett CB test nu men är det någon som vet om jag kan ta det på vanlig urin eller måste jag vänta till imorgon bitti?!

• Svar på tråden Det här kan inte vara sant?!?!?
  • Anonym (Pd)

Har en vän som också gick och väntade på mensen/nästa cykel inför ivf. Mensen kom aldrig för hon var gravid.

Visst kan det vara så!

• mp90

Härligtð??? förmodligen för att du inte tänkt på det, utan bara fokuserat på ivfð??? grattis

• Anonym (Trött)
    mp90 skrev 2013-09-24 09:59:45 följande:

Härligtð??? förmodligen för att du inte tänkt på det, utan bara fokuserat på ivfð??? grattis

Jättekul för TS. Stort grattis!

Men det har inte ett skit med att göra att hon "inte tänkt på det".

Med vänlig hälsning,

Ofrivilligt barnlös som gått igenom alla behandlingar och är spytrött på liknande kommentarer.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Trött) skrev 2013-09-24 10:21:01 följande:

Med vänlig hälsning,
    Ofrivilligt barnlös som gått igenom alla behandlingar och är spytrött på liknande kommentarer.
    Anonym (Trött) skrev 2013-09-24 10:21:01 följande:

Med vänlig hälsning,
    Det kommer massor av vetenskapliga publikationer nu där de tittar på samband mellan stress och infertilitet och det verkar allt mer som om de måste revidera sina tidigare uppfattningar om att det inte skulle påverka.

www.webmd.com/infertility-and-reproduction/features/infertility-stress

• Anonym (Omg)

Tack allihopa!! Jag är så himla chockad, vet inte ens om jag vågar ta åt mig av era grattis, det känns som om jag drömmer, ett spökstreck kan väl inte vara starkt??

mp90 skrev 2013-09-24 09:59:45 följande:
    Härligt😃 förmodligen för att du inte tänkt på det, utan bara fokuserat på ivf😃 grattis
    Jag har faktiskt inte slappnat av ett dugg! Skrattande jag har tänkt på det lika mycket som andra gånger, hur skönt det hade varit att bli gravid precis innan vi påbörjar IVF, men tänkt att vem sjutton har den turen liksom! 
  • slamkrypare
    Anonym (nn) skrev 2013-09-24 10:28:37 följande:
    Det kommer massor av vetenskapliga publikationer nu där de tittar på samband mellan stress och infertilitet och det verkar allt mer som om de måste revidera sina tidigare uppfattningar om att det inte skulle påverka.

www.webmd.com/infertility-and-reproduction/fe...

Det är väl ingen som har förnekat sambandet mellan stress och infertilitet tidigare heller. Men enbart barnlängtan med tillhörande tankar på att försöka bli gravid ger inte den nivån av stress som krävs för att sätta kroppen ur spel. Så att säga att något inte lyckas bli med barn för att man tänker för mycket på det, eller att någon skulle ha lyckats för att man slutade tänka på att försöka, är bara nedtryckande och elakt. Däremot är det självklart bra att försöka minska stressen i livet i övrigt, för det är i huvudsak den som kan ställa till det.

Grattis TS! Hoppas att allt går bra! 
Svar på tråden Det här kan inte vara sant?!?!?