• frida94

Vecka 36 när kan jag försöka börja få igång förlossningen?

Är i vecka 36 exakt idag. 
    När kan jag börja försöka få igång förlossningen?
    Och vad kan jag göra?  Har ni några hokus pokus tips där ute att dela med er ? Flört 

• Svar på tråden Vecka 36 när kan jag försöka börja få igång förlossningen?
  • Bbuws

Det är jätte dumt att försöka stressa på något. Kan bli jobbigt för bebisen i magen. Du får nog snällt vänta :) ville också ha ut min tidigt men icke sa Nicke hon kom 17 dagar sent! :p

• alynda

Eftersom det troligtvis är hormonsignaler från bebis som startar en normal förlossning, så finns väldigt lite du kan göra utan att riskera din och barnets hälsa. Mödra-/förlossningsvården kan göra hinnsvepning och liknande när livmodertappen nått en viss mognadsgrad, men är bebisen inte mogen kan man få göra om det flera gånger utan att det lyckas. Det här är en av de saker i livet vi inte kan kontrollera, helt enkelt. Och som ngn ovan skrev, bebisen är inte fullgången förrän efter 38 fulla veckor (38+0).

• Tirem

Vet att väntan är lång men barnet kommer när det kommer...

• MissKaos

Huskurer som hallonbladsthe med kanel och nejlikor. Gott om inte annat! Ät färsk annsnas. Få orgasm. Ha sex! Spermier ska kunna mjuka upp tappen. Ät starkt kryddad mat..

..det är ssker som känns ok att tests..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Melindrha

Vecka 36 i morgon dricker hallonblads te och äter ananas för glatta livet. Och hoppas! Med en riktigt besvärlig graviditet så hoppas jag verkligen liten vill komma några veckor för tidigt!
    Sen att jag själv tror att jag är två veckor + mot vad beräkningen säger är ju en annan sak :)

• Saragbg

Hinnsvepning av din bm/Mvc läkare! Jag fick det från V 36 på sjukhuset! Dock funka det inte denna gång och bebis kom V 40 :P men är du mogen och öppen kan det vara väldigt effektivt :) lycka till

• MarieEllinorEmelie

Det enda jag hört som är bevisat att det kanske kan funka är att ha sex. Det är spermierna som gör att det löser upp sig. När de på bb gör igångsättning använder dom sig av något som har samma uppbyggnad som sperma. Sen om man föder kort efter man haft sex behöver ju inte innebära att det är just det som skyndat på, kanske var det bara dags.

• Gott svart kaffe

Graviditeten är fullgången i vecka 37+0, inte 38+0. TS: hallonbladste kan du ju börja dricka nu. Kanske inte startar förlossningen men kan påverka så att livmodern drar ihop sig bättre både under och efter förlossningen.

• MarieEllinorEmelie
    Gott svart kaffe skrev 2013-11-20 13:46:53 följande:
    Graviditeten är fullgången i vecka 37+0, inte 38+0. TS: hallonbladste kan du ju börja dricka nu. Kanske inte startar förlossningen men kan påverka så att livmodern drar ihop sig bättre både under och efter förlossningen.

Jag har druckit en kopp hallonbladsté om dagen i säkert fyra veckor nu. Som du skrev är det inget som startar förlossningen (då hade det ju varit patent på det, riktigt dyrt att köpa och massa annat). Men det kan stärka livmodern och det är ju alltid ett plus. :)

Läste också lite snabbt om basilikaté om jag inte minns fel. Googla så kommer det upp en del.  
Svar på tråden Vecka 36 när kan jag försöka börja få igång förlossningen?