Hjälp! Relationsproblem?? Menssmärta + P-stav = Minskad sexlust?
Hej!
Min tråd täcker egentligen ganska många teman, men tänkte att den nästan passade bäst här...
Har läst ett antal trådar om minskad sexlust efter att man fått sin p-stav insatt, och nästan fått det lite verifierat att så verkar vara fallet för mig med. Alla får inte problem med minskad sexlust, alla är olika. Tyvärr så verkar den vara borta för mig med min P-stav.
Jag är 20 år nu, och genom tidigare år så har jag haft problem med otroliga menssmärtor. Fick ta Orudis för att försöka hålla smärtan borta, men till slut så funkade inte ens det.
Jag blev tillsammans med min nuvarande pojkvän i våras, och ungefär en månad efter att vi blev tillsammans så satte jag in en P-stav i armen i April för att 1. Bli av med menssmärtan, och 2. För preventivmedel, då det blir "enklare" att ha sex för oss två, då han inte kan njuta alls av sex när han har kondom. Så är det för honom, helt enkelt.
Dock så märkte jag efter ett tag att min sexlust inte längre fanns där, utan bara ibland. Min pojkvän tycker väldigt mycket om att ha sex, i genomsnitt så vill han ha sex varje dag. Och det är jobbigt för oss båda att min sexlust är försvunnen, då jag så gärna vill att det ska fungera mellan oss.
(P-staven fungerar mot smärtan, men inte helt. Jag får fortfarande "ganska så mycket" ont ibland.)
Vi bor på olika orter pg.a skola och jobb, och detta känns nästan också som en klyftöppnare i vårat förhållande när sexlivet inte riktigt funkar så bra redan? Han är en väldigt trogen person, men jag vill inte att vårat sexliv ska vara som det är nu.
Jag tänker inte ge upp honom i första taget, och funderar starkt på att ta ut P-staven nu så att vårat sexliv, som för honom är en stor del av relationen, kan bli bättre igen.
Det jag då är orolig för är - finns det Något preventivmedel som lindrar smärtan BRA och som inte gör att sexlusten försvinner? Kondom är nästan bara ett alternativ i "nödfall".
P-piller? Vad för P-Piller tar ni som har problem med mensvärk? Hur tar ni p-piller så att det blir enklast för er?
Hur är det med spiral, och hur funkar den? Är den som P-staven?