Min mammas drickande spårar ur..jag måste fixa hjälp..vad ska jag göra?
Hej,
jag är helt slut.. orkar inte ens börja dra upp allt som sagts och hänt. men det har nu blivit helt klart för mig att min mammas drickande har blivit för mycket och hon behöver hjälp, innan det blir ännu värre eller hon stöter bort allt och förstör mer för sig själv.
Ett tag förra året erkände hon att hon ville ha hjälp och behövde sluta. men nästa sekund så hittar hon ursäkter till att det är bättre.
Det började med när hennes förhållande efter många år tog slut pga otrogenhet. efter det har hon mått jättedåligt. vilket jag försökt förstå och finnas som stöd så mycket jag kunnat trots precis då blivit förstagångsmamma och sen andra gångsmamma.. det har varit mycket för mig med det och med andra saker och mitt i detta händer morsans sorg som har blivit en depression..å efter det har alkoholen tagit över och satt henne i förnekelse för hur hon beter sig. Hon lyssnar inte på någon annan, allt handlar om henne och hon kan säga och bete sig hur som helst och döma alla,men ser inget fel i det hon gör. Vi ska släppa allt för henne när som helst dygnet runt ananrs bryr sig ingen. osvosv..
men när hon började säga att jag hade en sjukdom i huvudet..jag och min man, för vi inte släppte allt vi gjorde och åkte och köpte cigaretter till henne en kväll, då vände mycket för mig.. jag har haft jättesvårt att se henne på samma vis och speciellt min man. men eftersom små barn som mina yngre syskon och mina barn är inblandade har vi fått låtsas som inget..detta var precis innan julafton..jätteskoj jul. har jag har chanse efter chans, men nu slänger hon ur sig mer och mer och hon verkar inte komma ihåg det.
förra månaden sa jag det att jag vill inte ha kontakt när du dricker osv, men i helgen kom det massa hemskheter igen..från ingenstans.. å det verkar som när hon dricker börjar hon säga privata saker till folk som kan misstolkas och bli dumma rykten..
nu går jag i mellan att bry mig till att bli så arg att jag inte bryr mig nåt vad som händer snart..
måste ge det en sista chans..en riktig chans.där hon får söka hjälp. vill försöka få ihop några mostrar och prata om det och fixa det riktigt. många har nog märkt det, men ingen vill ta tag i det..för hon blir så arg och ja som alkolister, de har inte problem..
HJÄLP..
vart ska jag vända mig? måste ta tag i detta snarast..för vet inte vad jag ska säga eller göra om hon hör av sig som ingenting igen..å jag har sjhälv stora saker framför mig i oktober, och måste ta tag i detta omgående, för sen behöver jag all energi och styrka själv..hade verkligen behövt min mammas stöd då, men verkar inte få det. liksom jag saknat det de senaste 3åren..
samtidigt blir jag flera ggr rädd att hon ska bli så deppad som full att hon gör sig illa..därför kan jag inte sluta bry mig..
MEN det drabbar mig och min familj jättemycket.. ofta är man arg eller ledsen eller nervös om hon ringer eller inte ringer eller sms..efter helgens sms så kunde man återigen inte sova riktigt och man är nervös att hon ska höra av sig för man orkar verkligen inte mer.. snälla hjälp