9 månaders som vaknar ca varannan timme nattetid :-(
Hej vår tjej har sovit bra sedan hon vart liten. Dvs långa pass per natt som. Liten och sedan hela nätter som lite större. Nu är hon dock i någon slags fas som innebär att hon vaknar ca varannan timme varje natt. Det tar på orken, särskilt när man ska jobba...hon vaknar och vill ha bröstet, snuttar lite eller ät och somnar om..och så håller hon på hela natten. någon annan som känner igen detta? hur kom ni ur det? Jag har två barn sedan innan så visst känner jag igen fasen med att de börjat drömma och kan sova oroligt vid denna perioden men det som stör mig är att det inte verkar gå över. Först trodde jag att hon inte vart ordentligt mätt så jag gav henne välling som kvällsmål och har även provat tillägg men ingen skillnad. När hon vaknar på natten så finns det bara en tröst och det är mina bröst. Hon blir heligt förbannad om min sambo försöker ta henne och han har även försökt ge henne välling på natten för att. Jag skulle få sova..hon vill inte ha, bara vrålar..så får hon komma till mitt bröst så är allt bra meddetsamma. Jag är kluven..ska vi försöka få henne att sova hela nätterna själv...? Sluta med amning nattetid? Jag tänker ju som så att om det är hennes trygghet nu så är det väl guld att kunna ge henne det...men samtidigt är det ju jobbigt att bli väckt så ofta om natten...då jag vet att hon har sovit hela nätt så tänker jag arton fixar det sen igen. Hur länge varar en fas ? för detta har hållit på i veckor...hjälp, idéer?