ensam mamma med 2 små barn, hur klarar man det?
Hej, Jag och sambon har pratat om att flytta isär, eller rättare sagt jag vill flytta.. Vi har haft det bråkigt i några år och jag vill inte att barnen ska utsättas för sånt, dessutom så har mina känslor försvunnit pga detta.. Men jag vet inte hur jag ska klara det själv :( Har en son på 22 månader och en nyfödd flicka på 2 veckor. Är mammaledig och har inte så mycket pengar. Har satt upp mej på flera lgh men inte fått nån än men vill ju flytta så fort som möjligt så jag tänkte ta första bästa. Kommer bo i samma område som pappan då jag vill att han och barnen ska få träffa varandra så mycket dom vill, och så har sonen precis börjat ett jättebra dagis här som han går på 15 timmar i veckan. Barnens farmor bor oxå här i vårat område och det är gångavstånd till allt, affär, apotek, dagis, buss, skola mm. Har försökt tänka på alla positiva saker men ändå blir jag så rädd för att ta steget, kommer jag verkligen klara det här själv, att få allt att gå ihop ekonomin och allt det praktiska, allting hemma att springa efter en snart 2-åring som är från golv till tak och samtidigt ta hand om den lilla med amning och sånt. Hur klarar ni er alla ensamstående? Behöver råd och tips..