• Bergkwist85

OROLIG... Äntligen gravid.. men i fel tidpunkt!

Jag och min sambo hade försökt i 7 månader med barn nr 2... sen äntligen tog det sej!!
    Men jag var också arbetslös då och har varit till och från i 6 år.
    Nu äntligen fick jag en provanställning på 6 månader, och trivs skit bra... jag vill verkligen få fast där och det är jag ganska säker på att jag kommer få OM det inte börja gå dåligt igen.

men då är det så att när jag fick jobbet så visste jag att jag va gravid... och nu har jag jobbat i 3 månader och är i V12. inget som syns än! jag ville inte göra abort för att jag fått ett jobb häller....
    Är också ensam att vara anställd tjej, resten är karlar! dom har aldrig haft en anställd tjej förutom en städerska.

Jag är skit nervös för att berätta detta för min chef, jag vill inte gå hem för att jag e gravid.
    Jag vet att de inte kan avskeda mej för att jag e gravid häller....

men vad för anledningar kan de hitta på för att få bort mig???

Hur ska jag säga det på ett bra sätt till min chef?? och När ska jag säga det??

• Svar på tråden OROLIG... Äntligen gravid.. men i fel tidpunkt!
  • lightfish

Säg inget förrän det är omöjligt att dölja. Förhoppningsvis så är provanställningen slut då...

• Bergkwist85

tyvärr så tar min provanställning slut en månad innan jag ska ha barn... ganska omöjligt att hålla det hemligt så länge!
    det kommer gå rykten, å det bästa är att jag måste säga det själv... men vet inte hur jag ska säga det på ett "bra" sätt....

• Bergkwist85

Joo jag har sakt det nu, och han tog det på ett oförväntat bra sätt =) men jag har lärt mej att arbetsgivare är inget att lita på. så jag får väll se om jag får en "tillsvidare" anställning i mars. nästa vecka har jag gått halvvägs in i min graviditet och ska på ultraljud och fastställa ett datum till förlossningen.  konstigt nog så har jag ingen vidare stor mage och kan dölja den väldigt lätt =)... men då är jag orolig att bäbis inte växer som den ska eller att det är nått annat fel. 
    Har även fått ishias eller va de heter... fyy va ont det gör!!!!! och vill absolut inte bli sjukskriven.  Kan ishias va farlig för bäbis??? 

Svar på tråden OROLIG... Äntligen gravid.. men i fel tidpunkt!